andilove

Alla inlägg den 21 april 2011

Av Andrea - 21 april 2011 10:18

Recepie =)



Ta 2 runda mjuka bröd(eller hur mångs ni nu vill ha) och då menar jag polar-bröd eller vad det nu heter. lägg de på en tallrik som tål mickro.


Ta tomatpuré(om du inte har så tatomatsoppa,det funkar lite mindre bra men iallafall)och bred ut på ditt bröd. Du ser själv hur mycket du vill ha,men du kan väl ta minst 3 msk på en om du vill ha en god.


Skär sedan osten med en osthyvel(4 gånger behövs nog till en,beroende på hur du hyvlar). Ta sedan lite skinka,eller vad du nu vill ha(jag rekomenderar skinka)-en skinkbit funkade till 2 minipizzor för mig- och lägg på brödet.


Ta sedan en nypa basillika och oregano och lägg på brödet(en nypa av basillika räcker till båda,samma med oregano).


 Lägg de i din mickro i 2 minuter och ta sedan ut de och njut.

Om du vill göra i din ugn så vet jag inte hur länge du ska göra men receptet på pizzorna  funkar i alla fall =D


Hoppas det smakar!



//Andrea

Av Andrea - 21 april 2011 10:00

  



Tröjan med körsbären har hon sytt själv på college. Det marinblåa tyget tog 

hon från sin gamla tröja som är förliten nu,och körsbärstyget är handmålat och hon jobbade mycket med det.  Sedan sydde hon ihop dem och en hatt fast den gav hon till sin lärare Sophie Mier ,


Byxorna köpte hon faktiskt men de kostade bara 200 för de var inte inne med utslitna byxor när hon köpte dem och därför blev det billigare.  Hennes gamla collegebekanta berättade att samma byxor kostade 4000 kr nu!


Skorna köpte hon i Frankrike när hon var där på en studieresa med skolan(skolan betalade)


Glasögonen fick hon för 2 år sedan . De kostade 1.600 kr men hennes mamma betalade . Dock är de ovänner nu och mamman pratar inte mer med Selena.


Håret sätter hon upp i en knut  och sprejar den med kokt vatten, det är en studie säger hon . Hon forskar om det. Varje natt tar hon ett hårstrå ochser om nåt förändras.  Hennes grannar,Markövertag och Alto,är säkra på att hon gör nåt skumt.


Så här säger Markövertag:"Hon är en TERRORIST. Varför skulle en vettig människa flytta till en tomt för 14700 kr (sa fel förut) och köpe en säng,spis toalett och mer?! Och de där hårståna, hon ljuger säkert. Nej,till och med gatutiggaren Alfred är ju bättre. Åh,hej Alfred! 100 kr,ähum,min plånbok är hemma!. Ja var va vi? Juste. Okej han  är nästan bättre"


Alto har en annan  åsikt: " Hon verkar vara ond,det gillar jag. Jag är ond själv vet du,om hon är en terrorist får hon döda Markövertagnördarna. Hennes kläder är ju läckra..husethar inget tak det tycker jag är coolt(han är virrig). Nåja,hon är definitivtbättre än Markövertag!"


Hihi,hejdå!

Av Andrea - 21 april 2011 09:38

Mitt besökarrekord. Nu kanske NI som har fler besökare än jag att jag är nördig men jag är glad över att bara ha så många på en dag! Igår hade jag 20 besökare mer än i förrigår hihi :) Förut bloggade jag typ 4 inlägg i veckan ochför typ 4 pers haha ;) Nu typ 3,4 inlägg om dagen och för  10 - 20 personer ungefär =)
Då blir man glad .    Hoppas idag blir lika bra eller bättre! Som tack får ni ett recept(någon röstade på det i min omröstning,en extra Legacy och en tävling :)

Kul va?! Förresten eftersom ingen är med i fototävlingen så är den avslutad! Svikarboken blir istället ett av prisen i nästa tävling :D

Kram!
//Andrea 

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Skapa flashcards