andilove

Alla inlägg den 28 april 2011

Av Andrea - 28 april 2011 18:29

En bild av datornEn bild av datornEn bild av datornEn bild av datorn Så,ni får se en kort chatt också!

Datorn: Jag tycker att du är ganska smart.

Du: Fett schysst!

Datorn: Nu ska jag gå iväg.

Du: Hejdå

Datorn: Hej då! Jag ska också gå nu.

Av Andrea - 28 april 2011 18:00

Del 1     Berättarröst - svart!!


"Inom situationstecken betyder att man tänker"

- Efter bindessträck så pratar man! t ex : - Mamma! Han tar min plats!

Om texten skrivs så här utan något är det berättarrösten! Uppfattat? Då kör vi :)


   "Tv´n är i alla fall bra!"   " Men vilket fint hus, åh,målargrejor! Sånt älskade jag i tonåren!"   - Pappa,vilken schysst tv jag fick! I mitt eget rum och allt! Och så finns det en till till alla andra så ingen behöver min!   Dock så hör inte Tom! Han  myser med Micha(Michaela kallas så)   -Kom älskning! Vi har inte haft så här mysigt på evigheter!
-Okej,men VI MÅSTE HÄMTA TIM! HAN VET INTE ATT VI HAR FLYTTAT!
- Lugn, jag ringer honom Micha!


-Åh,Du är perfekt Tom

 -Mm visst är jag!  


- Du är så rolig *hihihi*  

  - Jag vet,men kom nu Michapicha!!

   " Mamma och pappa,ja de struntar i mig och mitt behov av mat!! De bara går och badar! Och var är Tim? Pah !"   "Vilken tur att jag är bra på hemkunskap då! Lite hämd ska pappa få! Han gillar inte makaroner så värst mycket så jag gör makaroner med ostsås(igentligen tortelini)! Onda jag ,hihih "

   -Så du kom Tim! Va bra! Vi skulle precis hämta dig! Hur visste du att vi bodde här?

 -Jag var hemma hela tiden!!

-Vad bra då gubben   -Visst är det nya huset fint?!
-Jätte!
-  har vi någon fiskedam?

-Jaa!
-Då älskar jag det!   "Typiskt alla attsova när jag är vaken! Nu gör jag frukost så ungarna kommer i tid till skolan!"

   Men mitt i allt blev hon spyfärdig! Hon lämna maten på bänken och började kräkas! Hon fattade inte varför. Kanske var det ostsåsen som hade blivit dålig i kylen när hon åt den efter alla andra!   Men efter en stund så blev maten klar och nygräddade våfflor stog på bordet!

   - God frukost du har gjort älskling!

-Tack!   -Så bra att ni vaknat ungar! Mamma har gjort våfflor ni kan äta  till frukost!

Men nu måste jag gå,ska söka jobb hos proffsidrottarna!                                     -Lycka till pappa!         
-Tack ungar! Tjena,ses sen,mötet börjar klockan halv nio!    Han gick dit och var på helspänn,gjorde bra ifrån säg på testet med småbarnen han eventuellt skulle träna om några månader.  Han kom ut,med ett nytt jobb,och ringde till sin chef,där inne hade han ju bara pratat med han som anställer folk!                                                                      "Undra vad Micha ska säga! Nu försörjer jag också familjen! Trots lönen suger !"   "Nu fixar jag lite korv så Tommieboyie(hennes smeknamn på Tom) kan äta lite! Ungarna kan värma de sen också,jag menar Tom är ju inte en kock som jag,och Bella ska inte behöva laga  mat igen!!"  -Hej gumman ! Jag fick jobbet!
-Åh va bra Tommieboyie! Det finns mat att äta,hör att du är hungrig för magen kurrar,men ge mig en puss först!                                                                        
- Okej , tack älskling! Jag älskar korv med bröd!

   - Ah,idag var skolan jobbig! Skönt att bara hänga på en gunga i skuggan!   " Fast nu måste jag göra läxan! Men jag fattar inte! Vad har det här med hypnotism med matte att göra??"   -God mat Bella! Det här är den enda makaronin som är god! Går läxan bra?

-Nej! Jag suger på matte/hypnotism-grejer!   Samtidigt så släpper Michaela en bomb hon bärt på länge(talesätt,inte bomb!)


-Em..Du Tim! Du ska få ett syskon,jag är gravid i andra månaden!

-Skoj,kan HAN heta Tommie??

-Om det blir en kille så visst!

"Skönt att han tar det så lätt,hoppas det blir lika lätt med Bella!"   -Jag vet redan,du är gravid mamma! Tim skrek det precis!

-Men vad säger du om det då?

-Inget,kul med nutt syskon! Hoppas HON är smartare än Tim

-Haha! Kom så hjälper jag dig med läxan! Tom sa att du tyckte den var lite svår! -  Så , nu är läxan klar! Dags att sova! Klockan är tio i 2 och du börjar nio imorgon!   Tim han sov redan!  " Karlssabonara gillar ju Bella,det blir bra att bjuda på när hennes kompis kommer! Men jag måste byta kläder!"   Bellas kompis kom lite senare så hon och Tim satt och gjorde svåra läxor!   Under tiden så pratade Micha med Bellas kompis! De kom bra överrens!


Slut! hope that you like it! 

Kram Andi!
















































































































Av Andrea - 28 april 2011 15:58

Hejsansvejsan lingon fejsan(??)

Idag så var skolan okej haha! Var mest med Teda,Sofie och Issa! Vi körde först king(på rasten asså) men sen kom massa från min klass och vi hade inte lust att köra king med så många så vi gick och sen kom dem på att bollen var deras(!) så vi gick och hämta den och sen så körde vi fotboll slash basket! Jag kallar det fasket ., eller var det booboll! minns inte haha! Men sen så körde vi det och jag o Issa förlorade med 13 - 4 typ ;) Visst äger vi!  Men sen så gick vi in till skolan,jag till mitt klassrum och de till deras och jag gjorde klart matten! Sen hade vi sång o dans övning till vårsouarén och vi körde lite waka waka ;) Fast till Staying alive(eller vad den heter ) så dansade jag och sofie lite konstigt haha! Vi körde liksom lite mjölka kossa hehe! Och sen så slutade vi(glömde att säga att jag blev klar med min berättelse,har jobbat med den aslänge!) och jag   segade lite ;) sen gick jag och vilma och satt på skolgården,hon väntade på roxanna och jag var snäll och väntade på henne eftersom roxanna sluta en halvtimme senare! Sen så spionerade vi på Felicia,Elis,Jack,Jenny och Fredrik som skulle gå tll vasan. Vilma smsa med honom och han ba:det finns gratis korv och dricka! (han vistea att vi var i vasan) och vilma ba: Han ljuger,han säger att vi ska gå dit och så säger dem " Vi fick er!" . Sen så hittade jag dem och det fanns gratis korv och dricka!  Så vi grillade varsinn korv och drack saftis (eller vad det nu heter!)! Sen gick Vilma och smått därefter jag också! Tog tyvärr inga bilder eftersom jag inte tog med min kamera till skolan!

Kram så länge. Ska fixa The suprise nu! Det blir en lång del så jag blir av med  mina bilder ;)

Skapa flashcards