andilove

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Andrea - 16 maj 2011 21:18

Såg att 20 gillar min blogg på facebook!

 Nice! Varav en är jag haha ;)
Nu kommer dagens godnattvisa!,som blir dagens låt men inte så godnattvisig för jag hitta inget sånt!
 

Gammal men vbs!(min förkortning av "vem bryr sig"

Eller inte supergammal men ni fattar!

Stockholm i mitt hjärta - Petter!

Kramis! Förresten på onsdag kanske det kommer en frågestund,om någon frågar nåt,vill säga!
Kramis! Ska spela piano,sen kriva klart kapitlet i "Akta dig" och sen sova!
Byebye! En rolig grej bara :) Linn tänker spöa mig för jag tycker hennes pojkvän är lik en kille i 4a som var kär i henne aslänge!
Vi kan kalla honom för Albert...

Hon tänker spöa Linna och hennes kompis Moa också :)
Kram för sista gången! 

Av Andrea - 16 maj 2011 20:18

Ni får prologen , som är omskriven sen sist,först!

 Prolog
Hon kände andetagen, hon kände spänningen, ho kände den spända känslan ,ja man väl säga att hon kände allt  det hon  aldrig känt
förr! Det de andra förmodligen aldrig skulle känna. Annie blickade ut över rummet. Alla satt tysta och väntade på att någon skulle
avbryta den spända tystnaden, och med alla menade hon Liz, Kathy , Lisa och hon. Alltså jag Annie! Plötsligt så reste sig Liz  upp.
De alla andra också. Alla utom Annie! Hon satt kvar. Hon kunde omöjligt resa mig upp. Då skulle de märka. De skulle märka förvandlingen.
                                            Kapitel 1 - Vargarna
Annie gick ut ur rummet. Ut till hennes  balkong. Det var då hon såg det. Det var ganska läskigt. Det hon såg var en varg som
dödade en människa. Och inte vilken människa som helst. Nejdå! Det var Annie mamma. Det var faktiskt självklart för Annie. Annie
hörde hur hennes själ skrek ”nej!!” och undrade varför hon kunde höra det i sin själ. Hon var nämligen helt tyst ! Det var därför ingen
såg henne. Ingen utom Annie. Då kom hon på det. Det var inte den förstas själ hon hörde. Nejdå! För bara några dagar sen så hade
Annie och hennes pappa varit på skogsvandring. Det var ganska läskigt faktiskt . Skogen var mörk och tyst ,bara vargarna  hördes.
Himlen hade blivit mörk och hon och hennes pappa var på väg hem. Plötsligt kom en varg. Hon blev inte så rädd för det var vanligt
med vargar här på landet, där vi bor!
 
Vargarna här var faktiskt ganska tama ,till och med  skogsvargarna. Men den här var annorlunda. Ögonen var snälla ,som min bästis
Leyla hade, innan hon dog. Annie visste inte varför hon dog, ingen vet det förutom hennes mamma Sharin. Sharin däremot håller det
hemligt. Men i alla fall.
Ögonen var bruna, som choklad , fast resten var mystiskt!
Som om kroppen förvandlats till en demon. Men ändå inte. Som om hon var förvandlad. Som om hon måste kämpa för att leva. På
sitt sätt, för hon verkade hungrig,
Annie har nog rätt, tror hon. Vargen hoppade på hennes pappa och bet honom på bröstet. Annie blev så rädd så hon lämnade sin
pappa  där , ensam, på väg att dö. När hon kom  tillbaka en kvart senare med sin mamma i hälarna med då var kroppen borta.
Alla trodde hon hade hittat på men när de gått så såg hon  den tidigare vargen som dödat pappa i sällskap med en ny.
Den nya vargens ögon var exakt som pappas .Blåare än havets färg.
Kram! Hoppas ni gillar min bok, för då kanske det kommer mer! Bilderna på muffinsen kommer sen!
Lots of hugs from Andrea
 
Update: Glömde Legacy idag! Sorry! Kommer inte imorgon men kanske på onsdag! Beroende på läxor och sånt! Appro på läxor måste jag göra min pianoläxa tills imorgon! Förresten kanske så kommer Legacy imorgon!
Men en sak är säker att 2 tävlingar kommer! En simstävling och en headertävling!
Hoppas någon är med!
Kram Andrea! Pussen är...min mohahaha! 
Av Andrea - 16 maj 2011 17:38

Nu har jag bakat. Skulle baka muffins och maränger, men det blev muffins och kakor. Eller vad man nu ska kalla det. Informerar er bara tt aldrig baka maränger med mig ifall att ni inte är proffs på det själva! Men de luktar gott iaf! Mina kakor, är i ugnen och de är lila om ni undrar xD Karamell färg ni vet :O Röd + Blå = Lila

Fick gå och köpa mjöl för det hade vi inte! Karamellfärg också men det är en annan historia ;) Men vet ni en konstig sak? På min Ica så kostar 1 kg vetemjöl lila mycket som 2 kg vetemjöl! Och det är samma märke och exakt lika! Ingen typ bättre sak med den lilla! Jag köpte såklart 2kg för det tjänar man mer på! 

Nu ska jag gå och kolla på mina kakor, eller kanske ska kalla det bakelser?
Nu gör jag det  i alla fall!
Kram Andrea! 


Update: Jordgubbarna jag stoppat i hade sjunkt under lite! För mycket bakpulver kanske ?? :P Aja det mesta var/såg bra ut! Förresten jag diskade och fixade tvätten(min egen alltså) därför skrev jag allting fixat!
Dubbelkram Andrea ! Förresten om bakelserna blir goda skriver jag receptet. Observera att det kan bli konstigt för jag hällde bara i förutom på äggen och sockret! Mina kommer bli för sockriga i alla fall

Sisata : Trippelkram Andi!

Av Andrea - 16 maj 2011 15:31

Ja, hej bloggen.

Ska snart baka något! Kanske massor av saker xD 
Igår var jag på grönan och jag hade asroligt!
Var mest med Alexandra N och Alice men även lite med andra personer till exempel Nelly. Åkte det mesta över 1,40 med undantag för fritt fall tilt och Insane, tönkte åka den men Alice sa att den var trpkig och gjorde ont!
Min favvo är nog Extreme! Den är fett rolig:) JAg och Alice åkte den en gång efter vi åkt fritt fall men då gjorde han den astråkig och vi var inte upp och ner eller snurrade typ! Bättre gången innan. Då åkte jag Alice och Julia :)
Den var skojig! Twister var också rolig men typ bara i början! Jetline är rolig men den gör ont, hårda svängar liksom!, Fritt Fall var läskig och rolig! Det kände som om benen inte följde med! Försökte le hela tiden för bilden men nepp! Ful bild i alla fall! Fast inte så konstigt! Man ler ju inte precis när man släpps ner 80 meter över marken xD! Pop-expressen var trasig för det mesta så den åkte jag inte fast det har jag gjort förut så. Juste, katapulten var astråkig! En rolig sak var att alice tappade sina uggs typ 40 sekunder innan vi skulle åka upp haha ;)

Nya Blå tåget var okej men inte så här jätteläskig :) Gillade inte den där elsaken i början!

Nu ska jag hitta ett recept så ciaoo!



Skapa flashcards