andilove

Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Akta dig - En del av kapitel 1

Av Andrea - 16 maj 2011 20:18

Ni får prologen , som är omskriven sen sist,först!

 Prolog
Hon kände andetagen, hon kände spänningen, ho kände den spända känslan ,ja man väl säga att hon kände allt  det hon  aldrig känt
förr! Det de andra förmodligen aldrig skulle känna. Annie blickade ut över rummet. Alla satt tysta och väntade på att någon skulle
avbryta den spända tystnaden, och med alla menade hon Liz, Kathy , Lisa och hon. Alltså jag Annie! Plötsligt så reste sig Liz  upp.
De alla andra också. Alla utom Annie! Hon satt kvar. Hon kunde omöjligt resa mig upp. Då skulle de märka. De skulle märka förvandlingen.
                                            Kapitel 1 - Vargarna
Annie gick ut ur rummet. Ut till hennes  balkong. Det var då hon såg det. Det var ganska läskigt. Det hon såg var en varg som
dödade en människa. Och inte vilken människa som helst. Nejdå! Det var Annie mamma. Det var faktiskt självklart för Annie. Annie
hörde hur hennes själ skrek ”nej!!” och undrade varför hon kunde höra det i sin själ. Hon var nämligen helt tyst ! Det var därför ingen
såg henne. Ingen utom Annie. Då kom hon på det. Det var inte den förstas själ hon hörde. Nejdå! För bara några dagar sen så hade
Annie och hennes pappa varit på skogsvandring. Det var ganska läskigt faktiskt . Skogen var mörk och tyst ,bara vargarna  hördes.
Himlen hade blivit mörk och hon och hennes pappa var på väg hem. Plötsligt kom en varg. Hon blev inte så rädd för det var vanligt
med vargar här på landet, där vi bor!
 
Vargarna här var faktiskt ganska tama ,till och med  skogsvargarna. Men den här var annorlunda. Ögonen var snälla ,som min bästis
Leyla hade, innan hon dog. Annie visste inte varför hon dog, ingen vet det förutom hennes mamma Sharin. Sharin däremot håller det
hemligt. Men i alla fall.
Ögonen var bruna, som choklad , fast resten var mystiskt!
Som om kroppen förvandlats till en demon. Men ändå inte. Som om hon var förvandlad. Som om hon måste kämpa för att leva. På
sitt sätt, för hon verkade hungrig,
Annie har nog rätt, tror hon. Vargen hoppade på hennes pappa och bet honom på bröstet. Annie blev så rädd så hon lämnade sin
pappa  där , ensam, på väg att dö. När hon kom  tillbaka en kvart senare med sin mamma i hälarna med då var kroppen borta.
Alla trodde hon hade hittat på men när de gått så såg hon  den tidigare vargen som dödat pappa i sällskap med en ny.
Den nya vargens ögon var exakt som pappas .Blåare än havets färg.
Kram! Hoppas ni gillar min bok, för då kanske det kommer mer! Bilderna på muffinsen kommer sen!
Lots of hugs from Andrea
 
Update: Glömde Legacy idag! Sorry! Kommer inte imorgon men kanske på onsdag! Beroende på läxor och sånt! Appro på läxor måste jag göra min pianoläxa tills imorgon! Förresten kanske så kommer Legacy imorgon!
Men en sak är säker att 2 tävlingar kommer! En simstävling och en headertävling!
Hoppas någon är med!
Kram Andrea! Pussen är...min mohahaha! 
 
 
Klara - Fotoblogg.

Klara - Fotoblogg.

17 maj 2011 07:39

nu är bloggvinnaren utvald! Kolla om det blir du :) Jag tackar för ditt medtagande, & om det inte blev du kan du ju alltid anmäla dig igen! Puss&kram.

http://www.lillavalpen.blogg.se

Andrea

17 maj 2011 19:45

Oki :) Vann inte men aja. Man kan inte vinna varje gång :)
kram

 
Lilly

Lilly

18 maj 2011 21:08

När börjar du skriva böcker? När amelia började eller?

http://facebook.se

Andrea

18 maj 2011 21:12

Nej du, jag har skrivit böcker rätt så länge. Och sluta vara så negativ och låtsas ha andra namn! Från och med nu kommer jag blockera dig Oliver för du är så j*vla oschysst men det kanske du inte märker. Men jag kanske tyckte att jag kunde skriva lite om de här i bloggen. Och förresten så skrev jag mina noveller på min andra blogg så varför inte skriva böckerna här.
Sådärja,från och med nu kan du inte kommentera min blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards