andilove

Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Andrea - 29 juni 2011 23:45


För 4-5 personer

Du behöver:

Pasta: Halvt paket tog Linn,och det räckte!

Isbergssallad: Jag tog  ungefär 3 blad,sådana man drar av från själva huvudet eller vad man säger..

Gurka:En fjärdedels gurka ungefär!

Körsbärstomater: Ett och ett halv paket

Bacon: 2 paket blir bra,1 räckte åt mig och Linn

Mozarella: Ett paket blir bra

Majs: En burk

________________________________________________________________

Börja med att skölja av tomaterna,gurkan och salladen. Skiva sedan gurkan och salladen och lägg de + tomaterna i en skål. Skär sedan mozarellan i raka bitar och häll även i denna. Skölj majsen(om du vill,Linn gjorde det) och häll den i salladen,rör om och börja sedan koka pastan enligt paketets anvisningar. Börja sedan steka bacon,vi stekte på värme 6 med smör i ungefär 7-8 minuter. Efter du kokat pastan i 8-9 min; Häll sedan pastan i en sil,häll vatten på den och skaka. Lägg senare tillbaka pastan i kastrullen och låt den koka(inget vatten) i några minuter! Ta upp pastan och höll i salladen,nu blir det en PASTA-sallad :)

Ta upp baconen från stekpannan när du stekt klart dem och lägg de på hushållspapper så lite av fettet rinner av. Skär den sedan i små bitar och häll i pastasalladen. Blanda ihop och servera! Vi åt den utan någon dressing, då vi inte visste hur vi skulle göra! Ni kan ju alltid hitta ett dressingrecept och pröva med pastan (berätta gärna hur det blev!)

   Resultatet från våran pastasallad :) Jag tyckte om den.Linn tyckte om den (tror jag) och min pappa tyckte om den(han åt den till lunch idag :)!

Hoppas nu att NI tycker om den! Kommentera gära i fall att ni prövat denna pastasallad :) Och självklart hur ni tyckte den blev
Kram Andiii♥ 

Av Andrea - 29 juni 2011 21:39

den här är bra eller vad säger ni?(Mening att ni ska kommentera vad ni tycker om låten..)

Suck..typiskt Linn att inte svara :S


Kram Andiiii♥

Av Andrea - 29 juni 2011 21:27

Tjabba tjena bloggen :) Idag var jag ju som sagt hos Celine och vi gick till vasaparken och körde badminton och kort och sånt,sen klockan 3 ungefär gick vi hem och då gjorde hennes mamma våfflor till mig(hade inte ätit lunch) och vi såg på filmen Bröllopsduellen(den är jättebra !!) och sen gick jag hem och packade lite och sen åkte jag o pappa och hämtade upp Linn,sen åkte vi till Nacka Strand och fiskade(och nej vi fick inte napp :D )ech efter det så köpte vi pizza och åkte nånstans där det inte va strand utan brygga,där åt vi pizzan och sen badade jag och Linn i 30-35 min ungefär och sen åkte vi och lämnade henne,hämta mina glasögon hos de vi va hos igår och sen åkte vi hem! Det var en jätterolig dag och jag hade jättakul :) ! Imorgon ska jag kanske sova hos henne,hon ska bara ringa först(svarar inte när JAG ringer!) och säga om det går!

Nåja,nu har jag precis duschat(och mmmm vad min nyta duschgrej från bodyshop luktar gott!) och ska sitta vid datan en stund!


Bilder från idag kommer nog imorgon!
Kram Andiii♥ 

Av Andrea - 29 juni 2011 12:36

  Dagens outift :; Tröjan jag köpte i måndags och shorts jag fick i födelsedagspresent förra året(tror jag)

Nu ska jag till Celine!Eller vi ska till vasaparken men..


Kram Andiii♥ 

Av Andrea - 29 juni 2011 10:50

   Linns outfit :P Vet bara tt skjortan kommer från KappAhl   Linn tar mat(och nej hon tar med gaffeln och håller handen för att de inte ska ramla,hon tar inte med händerna)   Jag häller apelsinjucie :) Saknar förresten mina glasögon,vi hittade inte de hos pappas kompisar när vi skulle gå :(   Linns mat   Min mat :)   Här tänker man ta en bild påp pastasalladen och då kommer Linn och poserar med sina  fötter :!   Pastasalladen   Lin tar bild på barnen som trampar på smultronen!   Nåja,vi lyckades äta några smultron innan i alla fall :P   Linn gungar   Och hon kommer ner   Och ner!   Nu fattar jag varför det tog en sån tod tills hon kom,hon åkte på denna!   Linn pratar i telefon :)
Förresten,ska Skriva ett recept till den här salladen snart,och då  ska ni veta att den är till för typ 5-6 pers INTE 2!


Kram Andiii♥


Förresten idag ska vi mest bada pga av vädret,man ska ju fiska i mulet väder eller något,kan inte riktigt!

Skapa flashcards