andilove

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Andrea - 8 juli 2011 10:45

Inte min bild!

_______________________________________________________________________________________

Författare -Khaled Hosseini


Sidor - Om man ska börja från första kapitlet till sista sidan 343.Dock så är sista sidan nummer 352


Titel: Flyga drake


Orginaltitel-The kite runner


Året den släpptes: 2003


Handling: Flyga drake handlar om Amir,som växer upp med sin bästa vän Hassan i det fredliga Afghanistan. De uppfostras sida vid sida men lever i helt olika världar - Smir är rikemansson och Hassan hans tjänare. Hassan gör allt för Amir och när Amir en gång kan återgärda allt som Hassan gjort för honom så svikar han sin lojale vän.  När Sovjetunionens styrkor invarderar Afghanistan 1979 flyr Amir och hans far till USA. De bildar ett nytt liv där och Amir tror att han kan glömma alla de tidigare  minnena. Inte förrens många år senare när talibanerna griper makten i Afghanistan inser Amir att minnena av Hassan aldrig har lämnat honom och att det är nu han måste agera.


Flyga drake är en berättelse om banden mellan fäder och söner,om kärlek,lögner och uppoffringar. I  bakgrunden  står Afghanistans tragiska historia. Det är en gripande roman om vänskap,svekoch lojalitet.


Betyg: 5/5!! Dock så är det kanske inte en bok för elvaåringar, men jag tror att den passar väldigt bra för folk i åldern 13 och uppåt!


Copyright![ Jag har tagit lite från baksidan men det mesta har jag skrivit själv, så om du vill kopiera, säg till mig!)

______________________________________________________________

Nu ska jag till pappa(klockan har blivet 25 över 11! )


Kram Andiii♥ - The voracious alligator :P





Av Andrea - 8 juli 2011 10:22

God morgon!!Jag vaknade för ca 40 minuter sen av att.. har ingen anledning hihi♥

Nu ska jag skriva en reccencion om Flyga drake som jag löste klart igår!

Sen äter jag frukost, och kanske cyklar eller spelar sims! Vet inte vad för jag ska äta lunch på restaurangen vid hans nuvarande jobb(alltså han är konsult) där de säljer böcker! Det var där han köpte Flyga drake åt mig :) [mycket tjat om Flyga drake 8) ] Men ni får nöja er med att dansa under tiden(vet inte varför jag sa så,liksom under vilken tid!)

Kram Andiii♥

- The dancing Alligator :P

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Skapa flashcards