andilove

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Bokrecension - Flyga drake [Khaled Hosseini]

Av Andrea - 8 juli 2011 10:45

Inte min bild!

_______________________________________________________________________________________

Författare -Khaled Hosseini


Sidor - Om man ska börja från första kapitlet till sista sidan 343.Dock så är sista sidan nummer 352


Titel: Flyga drake


Orginaltitel-The kite runner


Året den släpptes: 2003


Handling: Flyga drake handlar om Amir,som växer upp med sin bästa vän Hassan i det fredliga Afghanistan. De uppfostras sida vid sida men lever i helt olika världar - Smir är rikemansson och Hassan hans tjänare. Hassan gör allt för Amir och när Amir en gång kan återgärda allt som Hassan gjort för honom så svikar han sin lojale vän.  När Sovjetunionens styrkor invarderar Afghanistan 1979 flyr Amir och hans far till USA. De bildar ett nytt liv där och Amir tror att han kan glömma alla de tidigare  minnena. Inte förrens många år senare när talibanerna griper makten i Afghanistan inser Amir att minnena av Hassan aldrig har lämnat honom och att det är nu han måste agera.


Flyga drake är en berättelse om banden mellan fäder och söner,om kärlek,lögner och uppoffringar. I  bakgrunden  står Afghanistans tragiska historia. Det är en gripande roman om vänskap,svekoch lojalitet.


Betyg: 5/5!! Dock så är det kanske inte en bok för elvaåringar, men jag tror att den passar väldigt bra för folk i åldern 13 och uppåt!


Copyright![ Jag har tagit lite från baksidan men det mesta har jag skrivit själv, så om du vill kopiera, säg till mig!)

______________________________________________________________

Nu ska jag till pappa(klockan har blivet 25 över 11! )


Kram Andiii♥ - The voracious alligator :P





 
 
Sofia

Sofia

8 juli 2011 11:47

Kul att du är med och tävlar!
Lycka till och ha en bra dag :)

http://smnmode.blogg.se

Andrea

8 juli 2011 13:07

Tack desamma :)

 
onlyerik

onlyerik

9 juli 2011 13:05

Titta på min blogg om du vann DAGENS BLOGG :D
Du kan söka igen om du inte vann

http://onlyerik.com

Andrea

10 juli 2011 13:24

vann tyvärr inte! Är inte med på ett tag men kanske nån gång ;)

 
kurd

kurd

9 juli 2011 18:22

Sv: mer än 80 besökare om dagen

http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se

Andrea

10 juli 2011 13:21

Hehe du, nu är det så att jag glömt vad det var jag fråga, men det var typ "hur många besökare man ska ha om man vill göra länkbyte? Eller??
Svara gärna så fort som möjligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Skapa flashcards