andilove

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2011

Calippo Shots :) Bästa Calippon ever :D

Av Andrea - 14 augusti 2011 14:10

Calippo Shots.År 1999 fanns glassen SoleroShots(inte för att JAG fanns då :D)och det var populär.Men tydligen så hädne vissa olyckor och glassen försvann. Dock så finns den i vissa länder. Bland annat Frankrike o Italien. I Frankrike har jag ätit den  2 ggr,om inte mer :D

       Sorry för fula bilder.  Men ni ser väl  vad det är?CalippoShots,Lemon och Cola.

Finns även i dessa smaker:Super Orange

Strawberry and lemon

"Xberry"Här ser ni SoleroShots,den som fanns i Sverige.

Men jag vet inte riktigt. Den fanns från 1999 till några år när jag var liten. Det enda jag mindes kom när jag satt i bilen och så tänkte jag "Nää! Den här har ju jag smakat förut!"

Det enda dåliga är när de smält och liksom klumpat ihop sig. För då kommer de inte ut ur hålet. :(
Har vi några läsare som minns Solero Shots,eller smakat Calippo Shots när de var utomlands?

Kram Andiii♥ 

 
 
fanny

fanny

14 augusti 2011 18:46

har inte ätit utomlands men kommer ihåg den från jag var liten. Tillbaka med den till sverige tycker jag!

http://tstre.bloggplatsen.se

Andrea

14 augusti 2011 20:18

Eller hur!

 
Ingen bild

Isak

26 februari 2012 20:09

Tillbaka ! :)

 
Ingen bild

Macke

10 mars 2012 14:34

Tjena! Jag har ätit Solero Shots Lime massvis med gånger när jag var liten! Riktig nostalgi att äta calippo shots, men jag måste erkänna att solero:n var godare! ;) / Macke född 1996!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Ovido - Quiz & Flashcards