andilove

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2011

Kopiering! - Söndagens disskusion

Av Andrea - 16 oktober 2011 16:52

Hej :) Idag när jag var inne på Fantas simsblogg såg jag att någon hade kopierat hennes&Malins tema om Spöken!
Alltså det är jättetaskigt,och jag fattar att hon blev rasande.

Det skulle jag blivit med.

Sen för någon minut sen gick jag in på hennes blogg igen,och såg då att en till hade kopierat ett av hennes inlägg.(Fast hon hade skrivit källa)

Samma dag!
Det är bara för mycket anser jag,jag skulle få spel!


Vad anser ni om kopiering?

Jag anser,att man ska fråga personen och be denne om lov att kopiera dennes inlägg.

Självklart ska man skriva källan.

Och om man får ett nej,skriv ett inlägg om det själv,så gott det går.

Du kan skriva inlägget själv och berätta att du fått information från blablablablogg/hemsida.


Om man verkligen är rädd för kopiering,kan ni alltid skriva t. ex foto andilove.bloggplatsen.se

Men det är jobbigt och kan förstöra era bilder.

Därför ska jag visa hur ni kan vattenstämpla era bilder enkelt,när jag har tid.


(Fanny på Fantasims3.bloggplatsen.se,jag hoppas att det inte gör något att jag nämnde din blogg,bara det att du var ett bra exempel med tanke på det jag skulle skriva!)


En annan grej om man är rädd för kopiering är att inte tillåta högerklick.

Det är jättelätt att kopiera ändå,men vissa fattar inte :)


Texterna på mina designguider får ni självklart kopiera till era koder.

Men ni får skriva vart ni lärt er det när ni ska lära ut andra.

(Kopiera med Ctrl+C) 


Andra grejer ni vill kopiera från mig,som t. ex bilder&sånt,får ni be om lov och ange källa!

Kommentera vad ni tycker om kopiering&copycats!   



 
 
Fanny

Fanny

16 oktober 2011 21:23

Bra att du gjorde ett inlägg om detta, hoppas att fler förstår att det inte är kul!
Btw, vad heter textstilen som du har på headern?

http://Fantasims3.bloggplatsen.se

Andrea

16 oktober 2011 21:29

Håller med!
Den header Sue Ellen Francisco,jag svarar på din blogg också!

 
Ingen bild

f

16 oktober 2011 22:58

lägg ner bloggen du skämmer ut sig sj...

Andrea

17 oktober 2011 08:42

Det är du som skämmer ut dig själv genom att kommentera så många efterblivna kommentarer så jag blir tvungen att blockera dig..

 
alva

alva

17 oktober 2011 08:12

SV:
haha för att jag aldrig blir nöjd!

http://alvamuffins.blogg.se

Andrea

17 oktober 2011 08:42

Haha :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Ovido - Quiz & Flashcards