andilove

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Andrea - 16 november 2011 20:53

..klädesplagg tävlingen,som bara 2 är med på,så funderar jag om det skulle vara kul med en novelltävling.

Jag skriver någon mening tex,"Amina väntade i skogen" och då ska ni hitta på en novell till den,på max 500 ord tillexempel.

Skulle det vara någonting ni nappar på? 

Jag menar,ifall det finns någon som gillar att skriva bland alla bloggbesökare.

Kommentera vad ni tycker om en skrivtävling :-)


Klädesplaggtävlingen: http://andilove.bloggplatsen.se/2011/11/04/6587776-vinn-ett-valfritt-plagg/#kommentarer

Andrea♥



Av Andrea - 16 november 2011 19:32

Det här är alltså mitt rum när det är städat. Det är viktigt att minnas,för det är en massa skillnad.

Och det kan en massa personer intyga om,även fast jag inte har före-efterbilder!  

Min bokhylla(stora): Längst uppe,2 våningar,så har jag olika souvenirer,stenar&filmer(och sims).  

Sen så ser vi här några böcker från svenska författare. Eller hela hyllan är med svenska författare.  

Och här har vi alla böcker med Meg Cabot  

Och här ännu mer svenska böcker,dock så är det andra länder(inte amerika/engelska) från och med 'Burkpojken' till 'Scenbyten'  

Sen har jag lite olika tidningar.  

 Och brevid dem lade jag upp 2 korgar med olika saker.  

Sen har vi fler böcker,vissa är barnböcker,vissa inte.

Sen lite mer tidningar.    

Och här ser vi mina favoritböcker,dock ser man inte att det står Hungerspelen&Revolt,men Fatta Eld ser man.

Sen några andra böcker jag gillar(hehe,man ser Revolt ganska bra nu)    

Sen här under är det olika böcker som jag gillar.  

Och här har jag äntligen tomma platser. Från och med Secrets(Jaqueline Wilson) och uppåt är det engelska böcker.

Ovanför Bridgets Jones dagbok så är det olästa böcker(tillfälligt tom :) ) Sen sp är det KAP också.  

Sen mitt rum. Det här är området närmast dörren.  

Och det här är mittenområdet.  

Här är sängområdet.

 

Här är området där jag gillar att läsa.  

Och här är min älskade bokhylla,  

Efter att jag städat var det dags att bada,  

Och nu tänkte jag ↑


Andrea♥


PS:Jag räknade och såg att jag har 155 böcker här i stan,(då räknar jag inte med barnböcker!)

Och sen har jag ju lite fler på landet :) 

Av Andrea - 16 november 2011 17:55

..ifall ni är blockerade på någon blogg på bloggplatsen så märker ni det när ni kommenterar och det står såhär:

 

Om ni undrar varför jag skrev det så är det för jag själv undrar och prövade med att blockera min egen IP.

Så nu vet ni hur det ser ut om ni är blockerade från att kommentera!

Av Andrea - 16 november 2011 16:43

Tid : Ca 2 h

Antal: Ca 25 st

Ingridienser:

Degen:

25 g jäst(för söta degar)

75 g smör/margarin

2 och en halv dl mjölk

En halv deciliter strösocker

1 krm salt

1 tsk malen kardemumma

7dl vetemjöl

Fyllning:

50 g smör/margarin

En halv deciliter strösocker

1tsk kanel

Pensling:

Ett ägg

Garnering:

Pärlsocker

Sätt igång:

1.Smula jästen i en degbunke.

2. Smält smöret och tillsätt mjölken och låt det bli fingervarmt(37 grader C)

3.rör ut jästen i lite av degvätskan och tillsätt sedan resten.

4. Tillsätt salt,socker och kardemumma. Rör sedan om.

(Använd gärna elvisp med degkrokar).

Degen ska bli mjuk och smidig.

5. Låt jäsa i 30 min övertäckt.


6. Gör fyllningen - Rör ihop smör,socker och kanel.

7.Kavla ut degen till en rektangulär platta,20x50 cm

8. Bred på fyllningen och rulla ihop.

9. Skär ungefär en halv cm tjocka skivor och iägg i bullformar med snittytan uppåt.

10. Låt jäsa i 30 min övertäckt.

11. Vispa ihop ägget med vanlig visp och pensla försiktigt på bullarna.
12. Strö över pärlsocker.

13. Grädda i mitten av ugnen. 225 grader i 8-10 minuter.

14.Klart

Kanelbullar

(Bilden är från recepten.se , receptet kommer därifrån från början men jag har ändrat som jag själv gjorde mina bullar på Kanelbullens dag!)


Nu ska jag bada,vi hörs sen!
Andrea♥ 

Av Andrea - 16 november 2011 16:07

Eftersom jag valde Suzanne så blir den självklara favoritboken HUNGERSPELEN(

OH MY DEAR! VÄRLDENS BÄSTA BOK,FÖRUTOM ANDENS KRAFT DÅ!)



Ovido - Quiz & Flashcards