andilove

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Bokmåndag,28/11

Av Andrea - 28 november 2011 20:00

Dagens bokrecension(er):


Övergivna

Titel: Övergivna
Orginaltitel:
Gone

Författare: Michael Grant 
Serie: Gone
Del:
Utgiven: 2009
Förlag: B. Walhstöms - Tack för recensionsex. !
Sidor: 399
Första meningen: Ena sekunden pratade läraren om inbördeskriget.
Handling:  
Plötsligt,försvinner alla över 15 år. Spädbarn lämnas kvar ensamma,bilar krockar och spisar börjar brinna.. Inget Internet,ingen telefoni och ingen TV.
Det är början på slutet.Det växer upp en barriär,som skiljer ett visst område från omvärlden.Zonen,är det som finns kvar.En ny och skrämmande värld möter Sam,Astrid och deras vänner. Förtvivlat försöker de komma på gåtans lösning.Men Sam har inte mycket tid kvar. Han fyller snart femton år.Och när man är femton..försvinner man.

Betyg: 
Omslag: 5/5 - Det är ju så passande
Karaktärer: 4/5 - De är trovärdiga,men ibland gillar man vissa sen plötsligt ogillar man dem och det är inte bra.
Språket: 5/5
Handling: 4.5/5 - Det är en jättebra ide,men man kunde gjort den bättre.
 
Totalbetyg: 8/10
__________________________________________________________________________________________________
Hunger

Titel: Hunger

Orginaltitel: Gone - Hunger

Författare: Michael Grant 
Serie: Gone

Del: 2

Utgiven: 2010
Förlag: B. Walhstöms - Tack för recensionsex. !

Sidor: 446

Första meningen: Sam Temple låg på brädan.

Handling:   

Det är nu svält och kaos som hotar staden,och för varje dag som går så utvecklar allt fler barn mutationkrafter. Krafter som skiljer dem från de som inte har sådana krafter.

Och Sam kämpar mot tröttheten. Orkar han med ledarskapet han påtvingats?
Men det är inte det största hotet.

Mörkret,en osannolik varelse som lever djupt begrav i bergen,börjar manipulera vissa i Zonen. 

Mörkret har vaknat - och det är hungrigt..

Betyg: 
Omslag: 3/5 - Snyggt,men hon ser inte hungrig ut så jaa..
Karaktärer: 3/5 -Stort karaktärregister - men inte så mycket fakta om vissa.
Språket: 5/5
Handling: 4.5/5 - För dyster
 
Totalbetyg: 7/10
___________________________________________________________________________________________________
Lögner

Titel: Lögner

Orginaltitel: Lies: A Gone novel

Författare: Michael Grant 
Serie: Gone

Del: 3

Utgiven: 2011
Förlag: B. Walhstöms - Tack för recensionsex. !!

Sidor: 351

Första meningen: Obscent klotter

Handling:   

Allt händer på en och samma natt.

Et flicka som dött för mer än en månad sen,dyker upp,som levande.

Perdido Beach står i lågor. Bland lågorna skymtar Sam Drake. 

Men Drake är ju död..

Lögner blandas men rykten och livet i Zonen blir inte lättare.

Orsay har blivit en profetissa och hävar att den som "kliver av" kommer till sina föräldrar. Påstår att hon kommer in i deras föräldrars drömmar.

Fler och fler ungdomar blir desperata att ta sig ut,men är de tillräckligt desperata att tro att döden gör dem fria?


Betyg: 
Omslag: 4/5 - Jättesnyggt,men passar inte.
Karaktärer: 3/5 -Lite babbligt med karaktärerna.
Språket: 5/5
Handling: 3/5 - Ännu dystrare än föregångaren
 
Totalbetyg: 7.5/10
_____________________________________________________________________________________________________
Topp fem just nu :
 

1. Hungerspelen& Andens kraft 

2. Nightshade(Inte utläst än,men den äger!)

3. Revolt

4. Yttersta Offret

5. Prinsessa för alltid

HungerspelenAndens kraftNightshade(Topp 3)

(Är inte 100 på de 3 sista,men har hållt på med det här inlägget i en timme nu,så jaa..)

Haha,tog bilder från Gone böckerna och satte ihop ett slags "kollage".. 

Sammanfattning av vecka 47 :


Antal ulästa böcker: 3  - Det är okej,det är ju ändå bara en vecka!
 
Antal böcker jag läst (oklara):  3 (Haha,och alla 3 engelska böcker)


Jämförelse med förra veckan: Detta börjar jag med nästa vecka.


Antal svenska böcker: 2
Antal engelska böcker: 1


Bästa bok: Eftersom jag måste välja bland dem jag läst klart så blir det nog  Princess in the spotlight,Hunger&Lögner var så himla dystra..
Princess in the Spotlight


Sämsta bok:  Jag läste ingen dålig bok,bara dystra men det räknas inte..



Alla böcker lästa i förra veckan:

Hunger - Michael Grant

Lögner - Michael Grant

Princess in the spotlight - Meg Cabot

 
 
Malin

Malin

28 november 2011 20:16

Gone serien är väldigt bra. Fast jag har bara läst första än så länge, börja med den andra... Men jag väljer The Hunger Games före!
Förresten har jag svarat på ditt mejl! =)

http://bokmalensblogg.blogspot.com

Andrea

28 november 2011 20:18

Tycker jag med,men den kan vara lite väl dyster ibland.
Jag väljer också The Hunger Games före,tusen gånger bättre ju! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Skapa flashcards