andilove

Alla inlägg under november 2011

Av Andrea - 5 november 2011 17:53

Då presenterar jag stolt min novell i 3 delar,Gammelgubbens hus!

Okej,den är inte speciellt läskig,eller ja det beror såklart på hur man är.

Novellen är skriven på min bokblogg(och gamla personliga blogg) Andypandycool. Jag vet,namnet är inte det bästa.

Del 1,Del 2 ,Del 3

 

Ni får gärna kommentera på den bloggen också,eftersom den är mycket mindre än denna!

Kram Andrea♥

   

  http://andypandycool.blogg.se/







Av Andrea - 5 november 2011 17:24

Haha,tänkte väl att någon skulle nappa på det!
Man måste vara listig,förstår ni! Nej jag skojade lite nu men jaja.¨

Den som kommenterade den 600:de kommentaren är:

Thea Persson,http://bubbellivet.bloggplatsen.se/



Så,där fick hon sin länkning och jag min 600:de kommentar.

Nu ska jag komma på någonting roligt jag kan ha på bloggen,förslag någon?
Kram Andrea♥ 

Av Andrea - 5 november 2011 17:10

Hej! Först och främst,anledningen till att jag inte bloggat är att runt tolv åkte jag och pappa till Bromma Blocks för att köpa skor åt mig,köpte inga,jag är rätt så kräsen när det gäller just skor.

Sen åkte vi till en persisk restaurang och åt mat,sen så besökte vi min morfar.

Och jag kom hem för ungefär tjugo minuter sen.


Men om ni undrar varför det står "Snart smäller det!" beror det på att om någon kommenterar en kommentar till så har jag haft totalt 600 kommentarer. Och det känns jättemycket.

Så den personen får en länkning,ifall den har blogg.

Kommentera så fort ni ser detta så får ni en länkning,alltså :)
   

Bild från första dagen i Rom :)

Av Andrea - 5 november 2011 11:20

Hej! Läste klart Cirkeln för typ tjugo minuter sen! 
Alltså oj vad den var bra!
Jag brukar inte läsa böcker av svenska  författare,men den här,alltså oj liksom!

Längtar jättemycket tills Eld kommer ut!

Elds omslag.

De utvalda ska börja andra året på gymnasiet. Hela sommarlovet har de hållit andan i väntan på demonernas nästa drag. Men hotet kommer från ett håll de aldrig kunnat förutse.

Det blir alltmer uppenbart att något är väldigt, väldigt fel i Engelsfors. Det förflutna vävs ihop med nuet. De levande möter de döda. De utvalda knyts allt tätare till varandra och påminns återigen om att magi inte kan lindra olycklig kärlek eller laga krossade hjärtan.


26 april 2012,ja då smäller det!


Ska recensera Cirkel på min bokblogg nu,länkar dit sen!

http://andypandycool.blogg.se/2011/november/cirkeln-mats-strandbergsara-bergmark-elfgr.html#comment


Kram Andrea♥ 


Glöm inte tävlingen:http://andilove.bloggplatsen.se/2011/11/04/6587776-vinn-ett-valfritt-plagg/#kommentarer

Av Andrea - 4 november 2011 21:59

 

©By andilove.bloggplatsen.se

Jag vet inte varför,men varje gång jag ser på bilderna får jag en fräsch känsla..

Bilderna togs bland gräs&blommor vid Colusseum 

Av Andrea - 4 november 2011 20:51

George-Grå

Cho-Grön

Maggie-Violett
Lisa-Röd
Övriga-Rosa
Berättarröst-Svart
Madielyn-Blå
Willie- Marinblå
Maddie-Orange

Rose-Rödorange
Andy-Cyan
Ofelia-Neonrosa
Oliver-Ljusblå
Sophie- Oliv

   

Cho:-Gubben,det här är sagan om Åke banan...

Willie:-Men mamma. Kan du inte ta den om Raymond?

-Det är klart jag inte kan!
-Men mamma! Jag kom ju hem från akademin idag.. 

Maggie:-Pappa och Cho har inte snålat på lyxen i min lägenhet! Min lägenhet,jag fattar inte att jag kan säga det!  

Maggie är toppnöjd med sitt nya hem.

 

George: Säg efter mig,muskulös man.

"Nu kan inte Cho undgå att höra mig"

Maddie:-Pappa muskulös man.  

-Hörde du det Cho?

-Hållkäften bara! Vi ska på någon jäkla gratissemester. Lämna ungen så kan vi åka. Mallorca tror jag det va.  

Så lilla Maddie lämnas ensam.    

Men Maggie är inte sen att ha fest.

-Hallå,snygging!   

Baston:-Tjena bruden.  

Det blir hetare&hetare.  

Men Maggie har ju första ching på Josh i tvåan?  

Tyvärr fick grannarna nys om Maggies fest. Festen tog slut och därmed Maggies förhållande med Baston.  

-Du Josh! Vänta lite,jag är snart klar med boken.

Josh:-Jag väntar älskling!

Man kan inte säga att Maggie väntade speciellt länge med ett nytt förhållande.  

Madieyn:-Naaw! Du är så gullig,lill-Maddie.


-Du så snäll,sto-Madiely  

-Du Josh,är vi ihop nu eller?

-Klart vi är gullet.  

-Ser du den där stjärnan? Den  är officiellt sagt döpt till Maggie. Men jag kallar den sötMaggie.

-Åh Josh!  

Maggie menar allvar med det här förhållandet.  

Och George håller på att hitta något i källaren.  

En hemlig dörr,men till vad?      

Av Andrea - 4 november 2011 20:45

Hej! Alltså jag kom på en sak. Jag har ju haft den här bloggen jättelänge,men vad vet ni egentligen om mig?

Att jag är en elvaårig tjej som gillar sims&böcker? Att jag är svarthårig? Att jag inte är modeintresserad? 

Ni vet nästan bara ytliga saker,så nu kommer 15 små hemligheter. Eller de är inte så hemliga så mer fakta.

Dessutom kanske någon av mina kompisar känner till några av dem,så det är inte så hemligt.
Men hemligheter låter intressantare,så nu kommer 15 av mina hemligheter:


1. Jag stör mig ganska mycket på när 10-12 åringar sminkar sig.

2. Jag blir sur när jag ser andra bloggare som tror att de äger världen. Inte illa menat till mina läsares bloggar,jag har aldrig sett att ni beter er så!

3. Jag är lat(Hah,vilken nyhet!)

4. Jag giller Kalle Anka och blir arg om någon kallar det barnsligt(alltså inte om typ Abtin&så)

5. Jag är höjdrädd,men ändå inte.

6. Jag blir mörkrädd om någon av mina mörkrädda kompisar sover över.

7. Jag måste alltid sova med öppen dörr,även om jag inte är mörkrädd(annars känner jag mig instängd.)

8. När jag hittar bloggare som påminner om mig själv blir jag glad.

9. Jag gillar tv-program på Disney Channel(inte alla) och hatar program som Top Model&annat skit.

10. Ibland när jag stör mig på folk framför mig så vill jag sparka på dem. Observera att jag aldrig gör det!!

11. Ibland blir jag jätteirriterad när folk säger att de vill ha en ny design när jag precis gjort den åt dem(okej,alltid!)

12. Jag hatar att städa. Det känns som om mitt rum bara blir städat när Teda&Sofie bestämmer sig för att de vill städa mitt rum!

13. Jag blir jätteirriterad när folk skriver Dej,Mej&Sej. Det får mig automatiskt att tänka på fjortisar. Sorry ni som skriver så,men detta är mina hemligheter som ni nu får veta!

14. Ibland vill jag sudda när folk stavar fel. Eller inte stavar fel,men vem har hört talas om ordet viljat??

15. Jag sover med mina nallar,och stör mig på att folk säger att det är barnsligt.

Det är inte barnsligt. Och i sånna fall,jag är ett barn! Så håll käft om det.

Av Andrea - 4 november 2011 19:34

Såg att jag idag haft 11 kommentarer.

Men från söndag-onsdag när jag var borta hade jag bara 6 kommentarer :D
Lite lustigt att jag får fler på en dag än 4 dagar!
Men jag klagar inte!
Det är jättekul när jag får kommentarer&frågor. Inte för att jag får frågor i frågorspalten,men jag har ändå frågor bland kommentarerna!
Men jag fick faktiskt en fråga idag..

Jaja,det jag tänkte säga förutom att jag hade fler idag än söndag-onsdag var att det är jättekul när ni kommenterar så mycket,positivt också,har inte hört av den där människan på ett tag!

Fortsätt kommentera,det är det som får en att blogga känns det som,och jag tror inte jag är den enda med den åsikten!

Kram Andrea ♥

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards