andilove

Alla inlägg under november 2011

Av Andrea - 4 november 2011 15:33

 

Haha,vet inte varför jag tog bild på min pizza,i kartong!

Alltså,sådana hära såg jag jätteofta. Jag gillar att äta rå pasta så det suktade mig.      

Det här var Vatikantstaten  

De där skrämde mig,på något sätt!  

Kolla,liksom.  

Kyrkan i Vatikantstaten  

Det här är en grav,om någon undrar.    

Lite läskigt med ett skelett sådär,även om det inte är äkta.  

Det känns som om det här taket är ganska högt..      

Dåliga bilder,men jaja.      

Kolla vad stor!  

Även om det ser litet ut,ska ni veta att det är gigantiskt.



För övrigt: Vet någon varför Piggi&Tingeling flyger runt bland mina gamla bratz och äter upp deras hår?

Av Andrea - 4 november 2011 11:00

...som högst kostar 3000!

Nej du drömmer inte,tillsammans med http://www.imagecollection.se/ har jag fixat så att mina underbara bloggläsare ska kunna vinna det!


Det enda du behöver göra är att:Kommentera att du är med. Skriva på din blogg att du är med,en länk till plagget&till imagecollection+motivering!
No problems,alltså!
Du som inte har blogg men är vän med mig på facebook kan skriva där,eftersom dina vänner kan se!

Fatta vad enkelt!
Gå in här;http://www.imagecollection.se/,välj ett plagg som kostar under 3000,skriv om det på din blogg/facebook tillsammans med en motivering&länk!

Och plopp,så kanske du är vinnaren till ett nytt klädesplagg!


Pop Blue CardiganAlice dress White Luxe Grey CardiganCandy dressSunshine Silver grey CoatOne shoulder silk dress (Blue)Sexy lace dressGalactic Stapless dress Black


Ett av detta plagg,eller massvis med andra,kan vara ditt! 
Så sätt igång bara.


Kom ihåg att skriva vilken storlek du ska ha plagget i! Om det inte är en sån som bara har en storlek :)

Kom ihåg att bästa motivation vinner,men att följa mig via bloglovin' ger dig extra tur,även om din motivation är kass!


Observera att eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.


Tävlingen avslutas 10 december,så ni har gott om tid på er. Dessutom kan det bli en försenad julklapp till er själva.


Sätt igång och  var med.


Och må oddsen alltid vara er gynnsamma  - Effie Trinket,THG

Av Andrea - 4 november 2011 10:07

...köpa en bok idag. För,igår fick jag min månadspeng,och 80 kronor från min "bokkassa". Nej jag skojade bara,jag har ingen bokkassa. Det jag menade var 80 kronor för mina vinstpengar,ni minns den där utmaningen,right? 

Tror jag ska köpa cirkeln,den verkar ju faktiskt väldigt bra&så har den ju nominerats till Augustpriset!
Det står mellan den&Hemligheter. Jag tror jag gör upp en lista med argument,sånt är roligt och jag göra det ibland,för jag gillar att veta vilken bok jag tänker köpa för annars står jag där med böckerna i min hand och tänker den här eller den här! En lista med bra argument som får mig att köpa den,alltså.

Så nu gör jag upp argument. Ni får gärna skriva argument,ni med :)



        Cirkeln:

1.Många av mina bloggläsare tycker den är jättebra.

2.Den är nominerad till Augustpriset.

3.Många av mina favoritbokbloggare tycker den är väldigt bra.

4.DN kallade det "En svensk Twilight?"

5.Rättigheterna är sålda till förlag i England, Tyskland, Danmark och Norge, och en filmversion av trilogin är redan på gång. Därför bode den vara bra,det såldes innan den blev utgiven.

6.Jag har länge velat läsa den.

7.Den fär alltid utlånad på biblioteket,därför passar det att jag köper den.


     Hemligheter:

1.En av mina favoritbokbloggerskor gillar serien.

2.En av mina kompisar tycker att Tv-serien Pretty Little Liars är bra,och den är baserad på böckerna.

3. Den har en egen Tv-serie.

4.Den är utlånad på bilblioteket.

5.Jag har länge velat läsa den.

6.Billigare



Jahapp,då leder alltså Cirkeln med ett argument!
Ni får gärna kommentera argument för att hjälpa mig,för med ett positivt argument som skiljer dem åt blir det svårt,enklare med typ 2-3!


Kram Andrea♥



UPD: Vill bara säga att jag köpte Cirkeln,för den hade fler sidor! Den verkar jättebra,men nu ska jag sätta mig i mitt fönster&läsa :)
 

Av Andrea - 3 november 2011 22:16

Åh,snälla kan det inte bli jul?
Få julklappar,göra/ge julklappar,samla släkten,julgranar,snö,pryda mitt fönster med vintersaker,pepparkakshus med mina kusiner(tror det blir sagoslott iår),baka lussebullar,julkalendern(ja,jag gillar fortfarande det),tja,tekniskt sätt älskar väl jag allt som har med jul att göra,även om jag inte tog upp det.

Och så längtar jag till nyår för då får jag mina 1200 för dessa månader utan godis :D
Och 1200 kronor kan bara betyda en sak-BÖCKER :D Ska såklart spara lite också.

Nu får ni lite gamla juliga bilder:

(Hoppas mina kusiner inte blir arga ifall att de finns på bild,säg till isåfall! :D)

 

År-08,måste vara nogranna

Haha,vad jag ser konstig ut

Detta är alltså vår "afrikanska byskola" som vi döpte den till när rektorn råkade ha sönder taket!

År 09,kyrkan&byggnaden intill,vad var det nu igen? Och såklart,vagnen som säljer godsaker!

År 2010(år 10 ser konstigt ut) Muminhuset:D

Sen så hade jag&mamma bakat lussebullar:

Nu kommer lite lågkvalietsbilder,de är tagna med min mobil:

     

Okej,herre jösses vilka dåliga bilder! Ni får vänta tills iår för att se hur jag brukar dekorera mitt fönster istället!

För de här bilderna suger ju!

Jaja,huvudsaken är att vi ska få lite julkänsla nu,när det är november&allt!

Kram Andrea♥ 

©Alla bilderna tillhör mig&min familj,och de ska stanna på bloggen och inte föras vidare.
Av Andrea - 3 november 2011 19:00

  © - by me.


Titel:Airhead

Orginaltitel:Airhead

Serie:Airheadstrilogin

Författare:Meg Cabot

Del:1

Sidor:291

Betyg:4/5

*Spoilervarning*

Emerson Watts är en av skolans miffon.

Hon spelar mycket hellre dataspel med hennes bästa vän Christoffer,som hon också är hemligt kär i,än håller på med kläder och smink.

Därför vill hon inte verkligen inte följa med på Stark Megastores öppningskväll.

Den engelska artisten Gabriel Luna är också där. Affärskedjans "ansikte utåt" Nikki Howard är också där.

Kvällen slutar i en total katastrof,en olycka som förstör pojkflickan Ems liv för alltid. Ingenting kommer någonsin bli sig likt igen. Bokstavligen.


Utdrag ur boken(läs på egen risk,verkligen!):

"Vänta",sa jag. "Enligt delstaten New York är jag alltså död?"

"Emerson Watts är död",rättade han mig.

"Men jag är Emerson Watts",skrek jag.

"Är du?,frågar han med ett småleende.

Det var leendet som skrämde mig. Jag hade aldrig varit så rädd förut...inte ens när jag såg plasmateven falla mot min syster.

"Ja",sa jag och lutade mig fram på min stol. "Ja. Varför pratar du,eller vi,överhuvudtaget om det här? Vad är det ni försöker säga? Tänker ni sitta där och säga att jag är död och att Nikki Howard fortfarande lever?"

"Inte alls. Jag säger att du är Nikki Howard."


Av Andrea - 3 november 2011 18:03

Sen så vill jag bara säga att jag inte behöver några kommentarer i stil med 'Gud vad lite du köpte'.

Jag åkte ju faktiskt inte till Rom för att shoppa..

 

En snöglob.  

Dålig,men nära bild,på min snöglob.  

Souvenir,föreställer Fontana Di Trevi,vilket står.   

En jättemysig kofta  


Em poncho,den är inte sådär ful när man har på sig den.  

Sådär ser den ut när jag har på mig den,störtmysig&värmande är den♥


Ja,som sagt köpte jag inte så mycket,utan jag promenerade mest,och kollade på gamla saker som Colosseum,Vatikantstaten och en massa fontäner,haha.

Men hallå,det är faktiskt mest sånt man gör i Rom.


Mer om min resa imorgon/senare.


Kram Andrea♥


PS: Missa inte första delen ur min novell på Andypandycool:http://andypandycool.blogg.se/2011/november/gammelgubbens-hus-novell.html#comment

Av Andrea - 3 november 2011 14:46

Skuggkysst,av Richelle Mead.

Anledningen är(eftersom jag tusen gånger sagt att jag älskar VA) att Törst&Fruset Blod var bra,men inte så som typ Löftet&Andens Kraft,så jag trodde att Skuggkysst inte skulle vara så bra.

Men ack så fel jag hade! Hela resan från Nice till Stockholm läste jag,medans hela min familj sov på flyget.

Men det var ju så beroendeframkallande! Så där satt jag och läste medans de andra snarkade(nej jag tror inte de gjorde det faktiskt).

Sen så lyckades jag läsa klart från bilresan från ARN till mitt HEM :)

Sätt igång och läs boken,eller tja,läs hela serien!!¨


Kram Andrea♥

Av Andrea - 3 november 2011 11:43


En bild från Hungerspelen,filmen..Alltså,det här är bara de viktigaste,som man hör lite av i boken,på Arenan+Gale


Från vänster:Clove(Distrikt 2),Marvel(Distrikt 1),Rävansiktet(Distrikt 5),Thresh(Distrikt 11),Glimmer(Distrikt 1),Cato(Distrikt 2),Rue(Distrikt 11),Peeta(Distrikt 12),Katniss(Distrikt 12),Gale(Bor i Tolvan men är inte med i spelen)

Bilden är bra om man vill se själva deltagarna,men ifall NÅGON av de dyker upp såhär i filmen,då blir jag arg!


Ifall ni vill veta mer om alla personer i trilogin så gå in här: http://thehungergames.wikia.com

Det är på engelska,men ni som inte fattar kan ju översätta till svenska.


Fast vissa saker blir konstiga..

För Thresh blev översatt till Tröskel och Clove till  Kryddnejlika..Så det stog att pojken från Distrikt 9 blev dödad av Kryddnejlika,haha :)
Men ni fattar ju liksom ..


ÅH!Kan den inte släppas snart?!!! Tänk om det blir femtonårsgräns på grund av allt mördande!? Då blir jag GALEN!


Kram Andrea♥ 

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards