andilove

Alla inlägg under november 2011

Av Andrea - 2 november 2011 16:46

Tänk dig 3 våningar med bara böcker. Mer än 12 hyllor med rea. Kanske över 7 hyllor med varje sorts  olika böcker.

Och det är inte ett bibliotek jag talar om. Nej,Mel bookstore,Roms förmodligen största bokaffär.

Tänk om något liknande fanns här i Sverige! 


En rolig sak var att jag såg några böcker jag kände till på italienska. Men inte så många,bara några HarryPotterböcker.

Tyvärr inte Hungerspelen!
Hungerspelen,jäklar vad bra Revolt&Fatta Eld var! Man grät ju typ,eller så ville man slå sönder boken för man blev så arg(notera att jag fortfarande inte gråter av böcker,hur sorgliga de än är!)


Nåja,jag kom hem från Rom(och Schweiz,där vi mellanlandade) för 40 minuter sen(alltså hem till lägenheten,inte till Arlanda!)


Jag ska berätta mycket mer. Men nu ska jag äta middag,jag har inte ätit någon lunch!
Tack för era kommentarer&att 2 nya gillar min bloggs hemsida på facebook,http://www.facebook.com/pages/andilovebloggplatsense/132913730122244)


Kram Andrea♥ 

Av Andrea - 1 november 2011 18:00

 George-Grå

Cho-Grön

Maggie-Violett
Lisa-Röd
Övriga-Rosa
Berättarröst-Svart
Madielyn-Blå
Willie- Marinblå

Rose-Rödorange
Andy-Cyan
Ofelia-Neonrosa
Oliver-Ljusblå
Sophie- Oliv

[Läses] [Delar]

Cornyn kommer varje fredag.


George får ett meddelande från sjukhuset om ett barn som är på väg,det är hans visar ett DNA test. Men trots detta,får Rolan gå in till Cho och han själv får bara titta på tv i väntrummet.
Ut kommer Cho efter flera timmar med lilla Maddie!    
Så snabbt hon kan går  hon hem.

För att kunna vattna sina växter!  

Och inte har de något rum eftersom de inte pratat med varandra,så lilla stackars Maddie får sova ensam i en liten säng.    

Cho:-Mitt lilla gudomliga barn! Mycket sötare än Maggie&Madielyn som är så fula med tanke på deras döda fula moder,men du är lika gudomlig som Willie!  

-Åh,hej Rolis. Kaan du vaara sååå snääll och städa hos oss? Tack älskling!

"Den där idiotiska Cho! Men en sak har hon gjort som är bra. Fött dig!"          

Cho,som inte ville sova med George,lät Madielyn sova där och berättade en godnattsaga.  
Cho trodde alla sov när hon hemlighetsfullt bjöd över Rolan på dejt,men Maggie sov inte.  

Dejten blev inte så trevlig när Maddie skulle skrika hela tiden.   

-Ja må hon leva,ja må hon leva,ja må hon leva uti hundrade år! Javisst ska hon leva,ja visst ska hon leva,ja visst ska hon leva ut i hundrade år  

Maggie:-Tack pappa!      

-Gud vilken grym lya de byggt upp åt mig!      

-Och en byrå FULL av nya modekläder. Shit pomfritt!

Av Andrea - 1 november 2011 17:30

Flämta och gapa men mitt svar är: Harry Potter

Jag har verkligen aldrig intresserat mig för HP.

Ett tag sa jag typ "Ska vi inte köpa dem?" men vet ni varför?
För att jag ville ha en tjock bok att läsa!

Men bara för jag aldrig läst HP eller sett filmerna,ska man kolla konstigt på en då? Nej,bara för halva världen typ gillar dem behöver man inte kolla på en som ett fån för att jag inte gillar dem!

Men vem vet,de kanske är jättebra,men jag är inte intresserad av dem. 

Av Andrea - 1 november 2011 10:15

Alice! Grattis,nu är du den nya ägaren av ett iPhoneskal som snart ska skickas till dig.

Men jag fattade inte vilket skal du ville ha!

Så  skicka länken.


Alice vann,för hon var en av de FÅ som faktiskt skrev en motivering också!

Hennes motivering löd så här:Jag vill jättegärna vinna ett iphoneskal till min iphone 4! Jag har redan ett men det är väldigt fult men skyddar bra. Jag har försökt hitta ett som skyddar lika bra och är fint men har aldrig hittat. Jag hittade ett superfint skal som skyddar lika bra som jag har, om inte bättre! 

Sen så vill jag bara säga att jag inte lät Alice vinna för hon är en av mina kompisar. Hon är ju faktiskt inte den enda av mina kompisar som deltog,så ni som tänkt det argumentetet är det lite synd om! Eller egentligen inte för ni slösar bort er tid på sånt!


MEN ALICE,LÄNKA SKALET SÅ FORT DU SER DETTA :)



Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards