andilove

Alla inlägg under november 2011

Av Andrea - 19 november 2011 14:55

..för internet är jättelångsamt och det känns som ett under att datorn ens lät mig blogga. Jag hade trott att internet skulle vara bra och hade tänkt skriva lite vanliga inägg och lite bokrecensioner på Katie Ellison ljuger inte och Karriär&köksbesvär (Meg Cabot(1) Sophie Kinsella(2) ) men det verkar otänkbart nu.

Så nu ska jag nog fortsätta läsa i Övergivna(GONE-1,Michael Grant) och äta mat.

Så vi hörs senare. Kanske är så snäll så att jag uppdaterar igen sen. Eller inte.

Vi får se,jag vet inte allt(och det är tur det,annars skulle jag väl få huvudvärk av all information!).

Men vi hörs i vilket fall senare,så vi hörs!
Andrea :) 

Av Andrea - 18 november 2011 18:15

En mini-shopaholic i mammas fotspår

Titel: En mini-shopaholic i mammas fotspår
Orginaltitel: Minishopaholic
Författare: Sophie Kinsella
Serie: 
En shopaholic
Del: 6
Utkommen: 2010
Sidor: 397
Betyg: 9/10
Handling:
Becky och Luke trodde det skulle vara enkelt att vara föräldrar.
Men lilla Minne är för mycket för dem båda.

Det blir kaos på både Harrods och Harveys.

Och lilla Minnie är inte dålig på att hitta lediga taxibilar,och hur lätt är det egentligen inte för småbarn att handla på nätet?

Allt blir inte bättre av att de fortfarande inte har något hus,och därför bor kvar hos Beckys föräldrar.

För att pigga upp Luke,sig själv,familjen och vännerna planerar Becky en glad överraslmomgsfest.

Men det får inte kosta någonting eftersom hon lovat Luke att inte spendera pengar...


Tack Damm förlag för recensionsex.

Av Andrea - 18 november 2011 17:06

Katniss Everdeen! Solklart?!

Hon är snäll,omtänksam,bra jägare..Bara några få av hennes bra egenskaper.

Dessutom tycker jag det är så himla,himla,himla modigt(eller jag vet inte riktigt vad) av henne att ta Prims plats på slåttern.


Hurray for The Hunger Games


Nu ska jag till landet,ser hur det blir med uppdateringen!

Andrea♥ 

Av Andrea - 17 november 2011 19:15

Det började med att jag berättade om min dröm för pappa

"-Okej Andrea,jag och pappa betalar alla böcker som behövs för att få ett jämt tiotal i din bokhylla(alltså 160).,sa mamma

-Jippie!,sa Andrea"

Sen så visade pappa ett brev.

Ett brev från något förlag,till mig.

Sen var det dags för mig att gå till pianon,så där blev det paus.


Sen kom jag hem,och öppnade paketet från ICA,som pappa tagit med(det var det brevet handlade om.)


Och där i låg 6 böcker.

Inte beställda.

UTAN RECENSIONSEXEMPLAR!


Jag mejlade förra veckan till Forma Books,om att jag ville ha ett par rec.ex

Och nu fick jag dem.

Trots att de skrev att jag hade för lite besökare.

Det skulle aldrig gått utan er läsare!
Till er ♥

Böckerna:

Katie Ellison ljuger inte,Meg Cabot

Karriär&Köksbesvär,Sophie Kinsella

En mini-shopaholic i mammas fotspår,Sophie Kinsella

Gone,Övergivna-Michael Grant

Gone,Hunger-Michael  Grant

Gone,Lögner-Michael Grant

 

JÄTTEDÅLIG bild på böckerna

Den jag ska läsa nu.

Kram  Från Överlycklig Andrea 

Av Andrea - 17 november 2011 17:29

Titel: Shadow Kiss
Författare:
Richelle Mead

Serie: Vampire Academy

Del: 3

Utkommen: 2008

Sidor: 443

Betyg: 7.5/10

Handling:


Rose knows it is forbidden to love another guardian. Especially if it is her mentor.

Because,her best friend Lissa,the last Dragomir princess,must always come first.

But for the gorgeous Dimitri Belikov,some rules are ment to be broken.


Then a strange darkness begins to grow Rose's mind.

And  ghostly shadows drawing near the Academy.

The immortal undead are closing in,and they want vengeance for the lives Rose has stolen.

In a heart-stopping battle,Rose will have to choose between life,love and the two people who matter most.

But will her choce mean that only one can survive?


(Ni ser att jag ändrat och skrivit sidor osv. på svenska. Tycker det blir bättre så!Och samma med bilden)




Av Andrea - 17 november 2011 15:38

Eftersom jag tjatat så mycket om VA&THG den senaste tiden ska jag vara så snäll och inte nämna det.

Men min favoritkille,är nog om jag ska välja lite enkelt,Michael från EPD(En prinsessas dagbok).

Har är snäll,smart,snygg,musikalisk..och en massa mer.

Jag blev inte arg på honom i åttan.  Jag blev ledsen för att (SPOILERVARNING) de gjorde slut.

I nian satt jag och väntade på att han skulle komma tillbaka,föreställde mig själv sparka JP på smalbenet.

I tian blev jag överlycklig,bara för att han kom tillbaka.


Så jaa,Michael Moscovitz blir nog en favoritkille :-)

Andrea♥

Av Andrea - 17 november 2011 15:12

...alltså med skolan,ni vet "sponsorjakten".

Vet ni vad som hände då?

Då såg jag Keela :D

Jag bad inte om autograf,för Jenny&Hedvig tyckte typ det var opassande och jag hann inte göra,men jag sa att jag tycker hennes blogg är jättebra :) Alltså hon jobbar på ett kafé där 

Det var skojigt.


Nåja,nu ska jag duscha,sen fixa bokrecensioner,sen öva piano,sen gå på piano.

Eller jag ska ju bara ta det lungt också,men inte än.


Andrea♥

Av Andrea - 16 november 2011 20:53

..klädesplagg tävlingen,som bara 2 är med på,så funderar jag om det skulle vara kul med en novelltävling.

Jag skriver någon mening tex,"Amina väntade i skogen" och då ska ni hitta på en novell till den,på max 500 ord tillexempel.

Skulle det vara någonting ni nappar på? 

Jag menar,ifall det finns någon som gillar att skriva bland alla bloggbesökare.

Kommentera vad ni tycker om en skrivtävling :-)


Klädesplaggtävlingen: http://andilove.bloggplatsen.se/2011/11/04/6587776-vinn-ett-valfritt-plagg/#kommentarer

Andrea♥



Skapa flashcards