andilove

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Tisdagskul

Av Andrea - 20 december 2011 18:10

Hej,tänkte ha lite olika skämt nu..Det är tisdag och ni kanske behöver piggas upp eftersom ni inte slutar skolan förrens på torsdag som jag,eller så kan ni ha en bra start på lovet eftersom ni slutade idag :)

Sen vill jag bara säga att alla  blondinskämt som kommer inte menas för att vara taskiga mot blondiner. Ens smarthet beror sannerligen inte på hårfärgen


Blondin söker boende

Det var en gång en blondin som var ute och gick på kvällen för hon hade ingenstans att bo.

Då såg hon en lapp på en lyktstolpe som det stod “Rum uthyres”.

Blondinen började knacka på lyktstolpen, och knacka om och om igen.

Till slut kom en blond polis fram och frågade:

- Jaha!…Vad händer här då?

Den andra Blondinen svarar:

- Det står att det finns lediga rum men jag har knackat & ock knackat men ingen öppnar!

Då svarar den blonda polisen:

- Det är ju lite konstigt, lyset är tänt!!!


Mormor håller på och dö..

En döende mormor säger till sitt barnbarn: 

”- Jag kan dö när som helst. Jag vill att du ärver min gård, min villa, herrgård och alla mina djur samt 22 miljoner”.

”- WoooW!” utbrast barnbarnet “- Tack Mormor, jag visste inte att du hade en gård och all denna rikedom. “- Vart ligger gården?”

Mormor svarar med sitt sista andetag ….

”- På Facebook !”


Flygplan kraschar..

Ett plan hade kraschat och alla överlevande hade simmat till en öde ö. Det var ett gäng tyskar, några engelsmän och en japan. Efter några dagar började tyskarna organisera upp arbetet på ön. En av tyskarna sa: 

- I’m the minister of finance, och en annan sa:

- I m the minister of defense. 

Efter ett tag hade alla personer fått ministerposter utom japanen som verkade lite deppig. De andra märkte det och en kom på npt:

- You could be the minister of supplies!

Japanen blev överlycklig och sprang rätt in i skogen och försvann. Efter några dagar blev de andra oroliga och bestämde sig för att gå in i skogen och leta efter honom. Allihopa gick in i den mörka hemska skogen och helt plötsligt hoppade japanen fram och skrek: 

- SUPPLIES!!!


Svärmor dör..

En man reste tillsammans med sin hustru och svärmor till det heliga landet på semester.

Medan de var där avled svärmor och de kontaktade en begravningsentreprenör för att orda de praktiska detaljerna.

Av begravningsentreprenören fick de besked att det skulle kosta 5.000 dollar att transportera kroppen till hemlandet för begravning där. En begravning i det heliga landet skulle kosta 200 dollar.

Mannen tog sig en funderade och meddelade att han ville att svärmor skulle transporteras hem för begravning där.

Begravningsentreprenören frågade:
- Varför vill du lägga ut 5.000 dollar på transporten av din svärmor. Det skulle väll vara underbart att få henne begravd här i det heliga landet och bara behöva lägga ut 200 dollar?
- En man dog här för 2.000 år sedan, begravdes här och tre dagar senare steg han upp från de döda. Jag kan bara inte ta den risken.


Vem vill bli miljonär

Blondinen är framme vid sista frågan i “Vem vill bli miljonär”. Programledaren: 

- Nu gäller det! Du har en livlina kvar och du vet att du kan ramla ner till 100 000 om du svarar fel. Är du redo? 

- Visst, kör på bara. 

- Okej, frågan lyder: Vilken av följande fåglar bygger inte sitt bo själv? Är det:

A - Staren 

B - Svanen 

C - Göken 

D - Tofsvipan.

- Kom ihåg Majsan att det står en miljon kronor på spel! 

- Jag tror det är… Nej jag är inte säker. Har inte en aning. Jag får ringa min vän Bettan bara för att vara säker. 

(Det ringer) 

- Hallå Bettan, det här är från “Vem vill bli miljonär”. Jag har Majsan här och hon behöver din hjälp för att vinna en miljon. Är du redo? 

Visst är hon det, och Majsan läser upp frågan och svarsalternativen. Bettan tvekar inte en sekund: 

- Det är C - Göken! 

- Är du helt säker? 

- Hundratio procent! 

- Okej, tack Bettan. Då säger jag C - Göken. 

- Är det ditt slutgiltiga svar? 

- Ja, jag litar på Bettan och här var hon säker. 

- Okej Majsan, nu gäller det. Du hade en halv miljon, du sa C - Göken och det är rätt! Du har just vunnit en miljon kronor! Grattis! 

Senare på kvällen träffas Majsan och Bettan för att fira. Medan de smuttar på sin champagne undrar Majsan hur Bettan kunde känna till att det var just göken som inte bygger egna bon. 

- Men det är ju skitlätt. Alla vet ju att göken bor i en klocka…


Vi avslutar med en liten..

PLEASE DONT GO….

"Please! Don't go!"


Haha :)

Andrea♥ 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards