andilove

Alla inlägg under december 2011

Av Andrea - 6 december 2011 19:58

Lucia bilder,pga. Luciaövning!

Lucia_large

150544_169125819793048_100000868925899_315558_4365388_n_177404446_large

(Var tvungen ;) ) 

Av Andrea - 6 december 2011 19:53

Alltså Linn var här idag,och vi har fixat hennes design& annat därför så hann jag inte blogga! 

Fast vi är inte ens klara med den. En massa irriterande saker hela tiden!
Tumblr_lvspj0iovw1r5sttko1_500_large

Nu blev jag sugen på glass.

Totalt innehållsfattigt inlägg men jaja.


Juste,idag övade vi på Lucia med ljus och så! Det var kul,fast lite läskigt,känslan att någon kan bränna upp en när som helst! Fast det borde vara läskigast för Luciorna!
Men ni var jättebra,Issa&Vilma :) 

Av Andrea - 5 december 2011 19:12

Dagens lucka blir prologen i min bok. Sen får ni ingenting mer av den ;)


Prolog:


De satt där,samlade i en halvcirkel alla 3. Alexis till höger. Han till vänster. Amina i mitten. Amina böjde sig fram honom. Viskade någonting. Någonting som han inte ville svara på. Han skakade på huvudet. Amina kämpade för att inte börja gråta. Varför trodde han inte på henne? Hon kunde göra vad som helst för honom. Det hade hon redan bevisat. Varför kunde han inte göra detta,den här lilla saken för henne? Hon böjde sig återigen fram mot honom. Hon viskade återigen. Han skakade återigen på huvudet. Allt spelades upp igen. Hon prövade igen,tredje gången gillt,det visste ju alla. Men det fungerade inte.


Han började bli arg . Hindrade kroppen från att få ett raseriutbrott. Han visste ju vad följderna för det kunde innebära.. Det var någonting han inte ville visa. Särskilt inte för henne. Varför förstod hon inte att han älskade henne. Han älskade henne med hela hjärtat. Han kunde inte acceptera att det inte var hon som älskade honom. Att det var den andra flickan.

De var visserligen lika varandra. Flera år och han hade inte sett någon skillnad. När hans älskade kom,hade han blivit förvirrad. Vem var vem? Men han insåg det snabbt. Man insåg snabbt skillnaden. Den älskade hade han älskat sen barnsben. Det var hennes personlighet. Det var hennes attityd. Hon kändes fräsch. Den andra flickan..hon kändes.. Man kunde inte förklara henne. Hon var som en frukt som inte mognat än.

 

Hittar ni luckan?

Av Andrea - 5 december 2011 18:06

Jag läser just nu; Uppvaknandet&Kampen,dubbelvolym,L.J Smith. Paranormalcy,Kiersten White. Abandon,Meg Cabot. Brobyggarna,Jan Guillou. Bloodpromise,Richelle Mead(en smula mycket kanske?)

Tänkte att jag kunde börja med att visa de 3 recensionsexemplaren jag fick idag :) Från Pocketförlaget,man tackar man tackar :-) !

Börjar med att läsa Uppvaknandet och Kampen(dubblevoly,.the Vampire Diaries 1&2,får se om de är bra,någon som läst dem,kanske?)


Några böcker ur min önskelista:

- Farenheit 451(Eng.) , Ray Bradbury

- Bloodlines(Eng.),Richelle Mead

- Lögner(Sve.) , Sara Shepard

- Om jag stannar(Sve.),Gayle Forman

- The ghost and the goth(Eng.),Stacey Kate

Fahrenheit 451

Bloodlines

Lögner

Hemligheter

The Ghost and the Goth



Veckans bokrecension blir Nightshade,och därför blir det också månadens engelska(det brukar vara VA,men jag har inte läst Bloddpromise klart den än,och läser så mycket annat nu,vilket ni ser där uppe!)


Nightshade


Title: Nightshade
Author:
Andrea Cremer
Series:
Nightshade-trilogy
Part:
1

Year of publication: (Pocket) : 2011


Publisher: Litte Brown

Pages: 452
Story: 

Calla is ment to be an alpha female. She knows that. She knows that she belongs to Ren,the alpha male in their new pack. She knows it is him she needs to love.

Most of all,she knows that she not belong to Shay,the humanboy.

But,it is him she loves. Not Ren.

Or,maybe she love both of them?


Calla knows she is a Guardian to the Keepers. And that she is enemy to the Searchers.

But,who should she trust?


Grade:

Cover: 5/5

-It is three diffrent to Nightshade. I love it all!
Characters: 5/5
-Oh,I love all of them,Calla,Shay,Bryn,Ansel..(and much more). And Ren feels like Adrian in VA
Title: 5/5
-Um,don't you understand that it's cool?
Language: 5/5 
- I don't understand all the words,but that I understand is awsome
Story: 5/5
- Do I need to understand why?

Totally grade:10/10 

- Why they translate Twilight,when they could translate this!


Topp fem den här veckan är samma som förra så jag skriver inte! 


Veckosammanfattning:


Vecka 48


Antal ulästa böcker: 2  - Det är väl okej,det var ju en på eng. så..
 
Antal böcker jag läst (oklara):  2  (Har fler olästa men dem läste jag inte i)


Jämförelse med förra veckan: Lika bra,för det var en eng. & sve. den här veckan men inte samma förra så det är lika bra enligt mig!


Antal svenska böcker: 1
Antal engelska böcker: 1


Mannliga författare: 1
Kvinnliga författare: 1

Bästa bok: NIGHTSHADE



 Nightshade

Sämsta bok: Ingen av dem var dåliga


Alla böcker lästa i förra veckan:
Nightshade - Andrea Cremer
Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött - Alex Schulman




Av Andrea - 5 december 2011 14:15

http://ameliesboktips.blogg.se :) För direktlänk! 
Man kan vinna boken "Flyga Högt" av Kataraina von Bredow !

Jaa,vill ni ha mer info är det bara att klicka in på länken till tävlingen; http://ameliesboktips.blogg.se/2011/december/tavling-vinn-flyga-hogt-av-katarina-von-bred.html#comment



Förresten,idag när jag kom hem såg jag ett litet brev där det stod att jag hade ett paket att hämta :) 
Eftersom att jag just nu väntar paket från Pocketförlaget&Raben&Sjögren så undrar jag vilken av dem jag får ifrån :P 
Hoppas från Pocketförlaget,där får jag både de 4 första böckerna i The Vampire Diaries(någon som läst dem,är de bra?) + Emmy Moréns dubbla liv. Från Raben&Sjögren får jag "bara" Födelsedagsfesten :)

Nej men det blir nog bra vilket jag än får! Fast jag kan inte hämta det nu,tidigast klockan tre,dessutom så har jag ju terminens sista danslektion idag .. Jag ber min mamma/pappa ta med mitt pass så jag kan hämta boken på hemvägen :-)


http://pinkvelvet.devote.se/ - hade närmast gissning på lussebulletävlingen. Dessutom var hon den enda som deltog.

Det rätta svaret var 47,men nu är det nog bara 40 st kvar :P


Av Andrea - 4 december 2011 17:53

Har slut på pics. förstår ni :) Därför ska jag spela Legacy..eller Diffrent.. I vilket fall kommer ingen av dem idag!

Förresten,ingen update beror på att jag vart och julhandlat - och nej jag kan inte säga vad jag köpt för mina släktingar läser bloggen:)
Ni får gissa ist. :)

Googlebild,med många presenter :) 

Av Andrea - 4 december 2011 14:30

Nej,jag måste svara böcker. För,hur mycket jag än tänker och tänker kommer jag inte på några argument som jag THG bättre än Andens kraft.

Så,detta är mina absoluta favoritböcker!

Andens kraftHungerspelen

Två fantastiska böcker.

Åh,tänk om det vore jag som regisserade dem. THG är ju redan klar,men tvåan&trean?

Sen kan vi låtsas att Andens kraft inte blir film förrens jag är 20+ (hm..svårt att tänka mig själv 20+!)
Men vadå,de har inte börjat filma första filmen i VA,så man kan ju hoppas :)

Andrea♥ 

Av Andrea - 4 december 2011 12:09

 

Lucka 4 innehåller..lussebullar!  

Förlåt,jag skojade bara :-)


Den riktiga tävlingen är att ni ska chansa på hur många lussebullar jag bakade(det är 3 st) och sen kommentera det! Jag kommer ta den som chansade närmast :)
Det är bara att kommentera på! Den som vinner får en länkning på 5 inlägg :) Eller en design ifall att den vill det! Eller något annat rimligt pris :P

Andrea♥ 

Ovido - Quiz & Flashcards