andilove

Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Första bokmåndagen 2012(och första måndagen),1/1-12

Av Andrea - 2 januari 2012 19:39

Läser just nu: Det borde finnas regler,Abandon,Tankeläsaren(har lagt den åt sidan ett tag),Janis den magnifika

Det borde finnas regler Torsdagsbarn

Två recex jag fått idag. Fast jag fick dem i pdf. fil,alltså har jag dem på datan!
Och vet ni vad? Nej ni får inte veta! För det är inte säkert :D Men blir det så får ni veta :) Inte direkt..men med tiden.

Har börjat på Det borde finnas regler,den verkar bra :) 




Title: The Hunger Games
Author: Suzanne Collins

Series: The Hunger Games

Part: 1
Year of publication: 2008
Publishers: Scholastic Press
Pages: 374
Story:

Katniss Everdeen is a  sixteen years old girl who lives in Disctrict Twelve in the nation of Panem,in the ruins of a place who once was known as North America.
Every year,to remeber the twelve districts about the dark times,when the districts people stood up against the Capitol,the shining Capitol who has the power,they raffle one boy,and one girl from in the age twelve to eighteen from each district,and send them to the Capitol. There they training,styling,interviewing. Until the Games startes. And everything is broadcast via TV

This year,it is Katniss little sister who have her lot lines. And like a older sister who love Prim more than everything Katniss sees only one way to get Prim out of the Games.
Take Prims place in the games.
Ladies and gentlemen,let the seventy-fourth Hunger Games begin!

Grade:
Cover: 5/5
- I love it,and I not even have the best looking!
Characters: 5/5
- They are just sooo true!
Title: 5/5
- Who isn't attracted by the title?
Language: 5/5
- Oh,it's amazing!
Story: 5/5
- Hello,dear favoritebook!
Totally grade : 10+/10
Personal opinion: Oh,I love it all. The story,the love,the characters,the idea,the world..EVERYTHING!
If you not read this on swedish or english(or your own language),am I sorry for you. Promise!
Read it,and if your taste is like mine,you will love it!



Titel: Mycket mer än så
Orginaltitel: Along for the ride
Författare: Sarah Dessen
Serie:
Del:
Utgiven: 2011
Förlag: Raben&Sjögren
Sidor: 413
Första meningen: Alla mejlen började likadant.
Handling:
Auden är den perfekta dottern,den duktiga eleven,den ansvarsfulla systern. Alltså perfekt.
Men hon har inte haft ett socialt liv på flera år,inte sovit senföräldrarnas skilsmässa. Hon känner sig instängd.
När sommaren kommer och hon får ett mejl från sin styvmamma om att åka till staden de bor i tackar hon ja.
I Colby börjar hon jobba i en klädaffär,får lära sig vad tjejer beter sig,hur de pratar om kärleksbekymmer. Sen möter hon ensamvargen Eli som också har svårt att sova om nätterna,och då ändras sommaren till den bästa någonsin.

Betyg:
Omslag: 5/5
- Åh,så somrigt och fint!
Karaktärer: 5/5
- Så verklighetstrogna!
Språket: 5/5
- Jättebra
Titel: 5/5
Handling: 5/5
- Det är inte fantasy,dystopi eller något sådant som jag brukar läsa,men åh vad den var mysig!

Totalbetyg: 9/10
Personlig åsikt: Den mysigaste boken på länge. Har mest läst med obehagliga handlingar,som mord och så.(Alltså jag är inte rädd,men de är ju obehagliga handlingar  de har.. Ska jag säga,i min bok är världen i kaos). Feel-good bok såsom jag gillar det!


Titel: Saknad: Jennie 3 år
Orginaltitel: The face on the milk carton
Författare: Caroline B. Cooney
Serie: Jenny(Janie Johnson)
Del: 1
Utgiven: 2010(Fast orginalet för ett bra tag sedan)
Förlag: B. Wahlströms
Sidor: 175
Första meningen: Janie var äntligen klar med sin uppsats.
Handling:
Janie Johnson har alltid trott att hon är en vanlig tjej. När hon en dag ser en bild på mjölkkartongen av en kidnappad treåring tänker hon inte så mycket på det. Men när hon tittar närmare på bilden ser hon det.
Flickan har på sig Janies favoritklänning som barn.
Är hennes föräldrar inte hennes riktiga föräldrar? Är de två kidnappare som kidnappar barn från köpcenter i New Jersey?

Betyg:
Omslag: 5/5
- Vissa tycker det är för flickigt och att det är fel eftersom killar också kan läsa boken,men jag tycker det är sött!
Karaktärer: 4/5
Språket: 4/5
Titel: 5/5
- Lockande och bra,jag suktade efter den här serien för läänge sedan,men köpte den aldrig(eller lånade). Dessutom är den passande,och låter bättre än engelskans!
Handling: 4.5/5

Totalbetyg: 8.5/10
Personlig åsikt: Den är väldigt bra,jag gillar handlingen,men jag vill ändå inte ge den en nia. Har bestämt mig för att bli striktare med mina betyg!
Den är absolut läsvärd,ni ska verkligen läsa den. Själv ska jag köpa tvåan och trean snart,men jag ska inte köpa fler böcker förrän jag har minst sex  olästa hemma.




Veckans bokvideor:

Topp fem: Hungerspelen&Andens kraft(1),Nightshade(2),Prinsessa för alltid(3),Cirkeln(4),Lögner(PLL)(5)


Veckosammanfattning:

Vecka 52

Antal ulästa böcker: 6  - Jättebra!

 
Antal böcker jag läst (oklara):  3(som jag läste i)


Jämförelse med förra veckan: Bättre,två engelska på en vecka :-)


Antal svenska böcker: 4
Antal engelska böcker: 2


Mannliga författare: 0
Kvinnliga författare: 6

Bästa bok: The Hunger Games! 

The Hunger Games

Sämsta bok: Frestad. Fast den var inte jättedålig,men den var sämst av de jag läste.


Alla böcker lästa i förra veckan:

The princess diaries,Meg Cabot
Inte han!,Sheila O'Flanagan
Frestad,P.C&Kristin Cast(Recension kommer den 20:de)
Mycket mer än så,Sarah Dessen
Saknad: Jennie 3 år,Caroline B. Cooney
The Hunger Games,Suzanne Collins 

 
 
Zandras Nya Dagbok

Zandras Nya Dagbok

2 januari 2012 22:33

Hej! Hittade just till din blogg (tror det var genom mer-trafik.se eller om det var bloggstart.se). Tycker den verkar jättebra! =) Shit vad duktig du är (på att läsa m.m.) Beundrar verkligen dig, för du är inte speciellt gamal om man säger så ;) Kommer defenetivt att börja följa din blogg, och hoppas på att få en massa bra boktips, plus få läsa andra kul inlägg:) Tack för att du bloggar!:) Kram

http://zandrasnyadagbok.blogg.se

Andrea

3 januari 2012 11:01

Tack så mycket,vad glad jag blev :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards