andilove

Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Andrea - 30 januari 2011 12:13

Hejehej bloggen. Idag kmr Issa hit - eller hon är redan på väg . Idaghar jag typ chattat med Teda ;) Och just nu är min mormor här för mamma ska till tallin och abtin är på match och pappa på väg till sthlm från göteborg.Jaja har inget att blgga om men imorgon kmr Belllet´s del 2 wihooo typ . Eller ? Kan ni skriva om vad ni tycker så blir jag glad ...


Kramisar Andrea   Hörs kanske sen :)

Av Andrea - 30 januari 2011 10:59

Tullen stoppade en personbil som ville in i Norge via Svinesundsbron,


i bilen, en Audi Quattro, fanns fem svenskar.


- Vad är det nu då, frågade föraren, varför släpper du inte förbi oss?


- Nej, nej, nej, det går inte! sade tulltjänstemannen medan han lutade


sig in i bilen och räknade på fingrarna. En, två, tre, fyra - ni är fem stycken.


Det är en för mycket förstår ni väl?


- Vadå? sa föraren. En för mycket??


- Ja - Quattro - fortsatte tullaren, det vet ni väl att det betyder fyra!


Ni får bara vara fyra i den här bilen om ni vill in i Norge.


- Men, snälla sa föraren. Det förstår du väl att det är bilens modell


som heter så? Det har ingenting med antalet passagerare att göra.


- Jo, sa tullaren, Quattro betyder fyra och ni är fem. En måste kliva ur.


Svenskarna i bilen blev mer och mer irrriterade över den nitiske och


oförstående till tjänstemannen. Ordväxlingen blev mer och mer högljudd


men eftersom det inte gav någonting, bad föraren att få tala med tullarens chef.


Eftersom nu inte tjänstemannen verkade riktigt klok måste väl åtminstone


hans chef vara det (?).



- Nä, det går inte, sade tullaren och skakade på huvudet. Han är inte tillgänglig.


- När blir han det då?


- Så snart han har pratat klart med två danskar i en Fiat Uno !!!





Tre män står och pratar och den ene säger:
- När min fru väntade barn läste hon "Sagan om de Två Tornen" och det blev tvillingar.
- Vilket sammanträffande, säger den andre. När vi fick trillingar läste min fru "De Tre Musketörerna"!
Den tredje mannen säger då skärrat:
- Min fru är gravid och hon läser "Ali Baba och de 40 rövarna"!!


:) Föresten förlåt för min dåliga blogguppdatering 



:(((( jag är ledsen för dt har börjat flera inlägg men aldrig slutat dem ;(



Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards