andilove

Alla inlägg under mars 2012

Av Andrea - 25 mars 2012 16:55

Amen snälla jag är ju en boknörd,vad ska ni förvänta er annars?


Av Andrea - 25 mars 2012 16:36

- Gillar du inte böcker,sluta läs. Det är bättre än att du klagar på att jag skriver om böcker.

- Min syster är i tusen bitar

- Allt jag säger är sant

- Matchad

- En bit av mig fattas

- Rör mig inte

Japp,allt detta tävlar jag ut här: http://andypandycool.blogg.se/2012/march/just-another-big-tavling-pa-thgpremiardagen.html

Men jag tävlar ut det,jag lottar inte!
Så vad ska man göra?
Jo,mina vänner,man ska svara på frågorna som dyker upp varje dag. Det har dykit upp 3 stycken hittills:

http://andypandycool.blogg.se/2012/march/fraga-1.html

http://andypandycool.blogg.se/2012/march/fraga-2.html

http://andypandycool.blogg.se/2012/march/fraga-3.html


De 2 med mest poäng får 3 respektive 2 böcker var.  


Glad våffeldag! Är supersugen på våfflor trots jag åt det till frukost :)


Av Andrea - 24 mars 2012 17:46

Självklart var den bäst.
Självklart var den superbra.
Självklart vill jag se den 1000 gånger till.
Men nu,överrallt,facebook,bloggar osv. ser man folk som sett Hungerspelen och säger "ÅH,Hunger Games är min nya favoritfilm,jag är typ största fanet ever!"
Vet ni hur sur jag blir på det?????????????????????????????????????????
Vet ni varför?
För man blir inte ett fan av att ha sett en film en gång.
Och om jag frågar /Spoilervarning/ om de tyckte Peetas pappa var snäll när Katniss volonterat för Prim när han erbjöd dem bröd och så/spoilerslut/skulle de säga va? Är tjejen knäpp eller vadå? Hans pappa är ju aldrig med? 
Och det som är mest irriterande är att de gick och såg THG bara för att se på film och kommer tillbaka som fan.
Jag vill helt enkelt inte att THG ska bli "Det nya Twilight" som alla säger. Något alla dyrkar och sedan skiter i.
Något de ser en gång,tror att de älskar och sedan släpper.

Det låter såklart egoistiskt allt det här,och jag var inte THG's första fan heller.
Men när jag skriver THG och får svar från några som tror sig vara fans "Vad står THG för -.-" blir jag irriterad.
Och när de tror att det är "24 distrikt och så väljer dem barn som slåss mot varandra" och säger att de är fans.

Blev ett klagoinlägg istället för att dyrka THG som jag brukar göra.

Men tro inte att ni är fans när ni bara sett filmen.

Åh,jag är helt enkelt sur. Jag vill att THG ska vara det där lilla speciella,inte det som alla känner till och har sett. 


Jag säger inte att jag inte vill att ni ska se filmen(även om jag faktiskt inte vill att alla ska göra det -.-) men kan ni inte läsa böckerna först? Så ni inte står där och ser ut som fans och möter ett äkta fan som läst boken och vet mer än er? Så ni inte står där och undrar vem Madge är?

Där fick jag er som tror att ni är fans. Har ni någon aning om vem Madge är? För hon är ju inte med i filmen!

Tumblr_m1c75v2bsv1qftir7o2_500_large

Tumblr_lzlegp7a9o1qeyov3o1_500_large

Tumblr_m1dztcgesn1qbv4sdo1_500_large

Av Andrea - 21 mars 2012 20:22

HUNGERPELEN! IMORGON! 

HUNGERPELEN! IMORGON! 

HUNGERPELEN! IMORGON! 

HUNGERPELEN! IMORGON! 

HUNGERPELEN! IMORGON!

HUNGERPELEN! IMORGON! 

HUNGERPELEN! IMORGON! 

HUNGERPELEN! IMORGON! MED TEDA!

Jag kan verkligen inte tro att jag imorgon vid den här tiden är påväg hem efter att ha sett Hungerspelen.
Det är bara så..amazing!

Och sen, en annan sak,när jag bara har 25 olästa böcker får jag beställa:


Nu mina biljetter!!!!!!!!!



Av Andrea - 17 mars 2012 20:26

Hello ladies and gentlemen :)
Idag har jag(som rubriken bekräftar) besökt IKEA,med mina föräldrar samt mormor :)
Vi letade efter bokhylla och lite mer. Men eftersom vi var 4 stycken kunde vi inte köpa något och få plats med det i bilen,så imorgon kommer mina föräldrar köpa det vi bestämde oss för att köpa(till mig),bland annat bokhylla,lampor osv. :)

Och det gör de medan jag går till HungerspelsPEPP - för bokbloggare av bokbloggare. Haha,var tvungen att skriva så,men det stämmer ju faktiskt :) Vi är några bokbloggare som bestämde oss för att ha en HungerspelsPEPP nu innan premiären(för min del: smygpremiären xD)!
Ska bli så sjukt kul :D 

Aja,nu ska jag fixa recensioner på bokbloggen. Har 18 orecenserade,har recenserat en. (Och nej de kommer inte på samma dag om ni tror det xP)

Älskar reklamen :)  

Av Andrea - 16 mars 2012 21:28

Jag som aldrig brukar lyssna på Idollåtar(var den inte med i Idol? Jag vet inte,jag kollar ju inte.. Men i alla fall,hon har ju varit med i Idol) och så tycker jag om den här! Wow :;)
 

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Skapa flashcards