andilove

Alla inlägg under december 2011

Av Andrea - 31 december 2011 16:25

Jaa,då var vi här. Årets sista dag. Någon som har ångest för vad de gjort detta år? Inte jag  i alla fall. Visst,det skulle inte skadat ifall jag bytt skola direkt efter jullovet så jag hade fått börja i pararellklassen,men det hade jag väl ändå inte fått. Pågrund av någon..

Aja,whatever. Jag trivs i min klass,och det är väl det viktiga?

   

                                           iphone 4 - Foto&Redigering: Jag

Och ja - jag fixade brusigheten,det var redigeringen ;) Inget vidare,huh? Det var meningen.

Lite bilder inför kvällens nyårsfest. Det jag mest ser fram emot är nog huvudrätten ;

Fast,jag ser bara fram emot oxfile&potatis. Jag är ingen smörgåsmänniska. Eller räkmänniska. Eller rostbiffmänniska..

Nå,nu ska jag läsa!

 
Och Tankeläsaren och Thg,såklart  ;) 


Två favoritbilder i repris:
 

                                                  Foto: Jag,Redigering: Kameran

Av Andrea - 30 december 2011 18:03

Har inte tid att säga hej,så oallvarligt,så vi hoppar direkt över till inlägget. Dagens ämne är facebook

_____________________________________________________________________________________________________

"Visste du?" om Facebook:

Visste du,att varannan svensk använder facebook för semesterskryt?
Visste du,att fyra procent av facebookanvändarna är inne på facebook på semester utomlands för att retas med vänner som inte är det? 

Visste du,att i åldersgruppen 16 - 25 har 62 procent av de som svarat berättat att de är inne på facebook dagligen på semestern,medan i åldersgruppen 26 - 35 har 38 procent svarat att de gör det?


Böcker och facebook

Fast bara på svenska:

Visste du att det finns 3 böcker om facebook..

Kom igång med Facebook

Sociala medier - en lathund : guide till Facebook, Linkedln, Twitter, bloggar med mera

Framgång med Facebook

...men endast en bok med facebook som huvudämne som inte är faktabok av något slag?

Konsten att vara otrogen på Facebook

___________________________________________________________________________________________________
Nåja,det var dagens äme - facebook. Jag återkommer imorgon,på årets sista dag - lördag!

Från er multikulturella,allvarliga bloggerska Andrea 


Bloggen på facebook: http://www.facebook.com/pages/andilovebloggplatsense/132913730122244

Av Andrea - 29 december 2011 15:41

Hej! Den nya designen är årets nyårsdesign,hade bara lust att berätta det!
 

De 5 topplåtarna på Spotify(I Sverige)

1. Mange bjuder - Mange Makers

 

2. All this way - Amanda Fondell


3.Levels - Avicii

4. Mer Jul - Adolphson&Falk

5.Titanium - David Guetta & Sia

Min favorit av låtarna är nog femman,Titanium!


Här kommer en låt till ISADORA :) som fyller år idag! Grattis på elvaårsdagen Issa! (Det är inte texten jag tillägnar dig,det är titeln! Jag menar,jag har inte en miljon anledningar till att du dog,hehe. Du är ju inte direkt död.)

Det här var en av mina favoritlåtar när jag var yngre(typ sex år). Skriver yngre och inte barn för jag fortfarande är ett barn!

Ikväll kanske jag sover hos min mormor,kanske - kanske inte!
Andrea :) 


Av Andrea - 28 december 2011 12:38

Hej alla simsnördar - ni som inte är det,det är inte er jag pratar med!

Tänkte först bara berätta att jag tryckte på gå till bokhandeln med min simsgubbe som ser ut som jag(har en bild på den,någonstans!)
Nå,min sim köpte två böcker,och det gjorde jag med.

 

De kan jag passa på att läsa medan simset laddar!
Nu,lite simsbilder!

 

Sim,skådespelerskan Hanna Andersson,går mot stuga  

Trippar mot dörren  

Inser att hon är en idiot som går mot en inspelningsplats  

Går till bar och beställer mat

Hunden Max "ChowChow" Andersson gräver hål    

Två simmar blir ovänner           

Tottie och Max,min och Tedas söta hundar(i sims)

Det var Teda som tog femtio bilder på en minut -.- Typiskt Teda,och Sofie. Och Isadora med för den delen! De gör alltid så när man ber dem att ta bild(t.e.x när vi körde med Cornyn :D Som för övrigt har slutat,men det kanske jag skrev!)


Ett simsbloggtips:


http://simblogg.bloggplatsen.se/




Andrea♥Sims 

Av Andrea - 27 december 2011 18:07

Hejsan svejsan leverdejsan! 

Idag var Teda,Sofie och Isadora hemma hos mig.
Och vi har lagat mat(läs spaghetti!)
 

Spaghettin,och nej,den ser inte ut så i verkligheten(som en gryta)

Tomathackarmaskinen(kallas även för Sofie i vissa sammanhang)      

Salta pastan,ville jag göra mycket,men Teda och Sofie protesterade(Issa var inte där då),och trots att jag hällde i salt när de inte såg blev det smaklöst :(

Nu ska man gå och se vad det blir för middag idag,sedan planera vad jag ska göra för efterrätt,smoothie låter ganska lovande,inte sant?


Andrea♥ 

Av Andrea - 26 december 2011 20:19

Sista måndagen 2011 är det också! Och om du undrar varför jag inte bloggat mer på temaveckan så hade jag inte tid. Jag badade i två timmar(alltså låg i jaccuzin och läste),sen  besökte jag min morfar,sen slöade jag! 

--------------------------------------------

Mina böcker jag läser(just nu)

Frestad(Yay,tack Månpocket! Fick den i pocketformat,men det kan du inte köpa förrän den tjugonde januarie nästa år :D Gissa om jag blev glad!
Inte han!

Oh,den är jättebra och jag har ca 100 sidor kvar! Tack Pocketförlaget

The Princess Diaries Har inte läst så mycket i den,men snart gör jag väl det ;)

----

Veckans bokrecensioner

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Titel: 
Frost
Orginaltitel: Shiver
Författare: Maggie Stiefvater
Serie: Mercy Falls vargar
Del: 1
Utgiven: 2010
Förlag: B. Walhströms! - Tack för recex! :D
Sidor: 283
Första meningen: Jag minns att jag låg i snön,en liten röd fläck av kallnande värme,omgiven av vargar.
Handling:
Efter att blivit överfallen av vargar som liten så har Grace i åratal betraktar vargarna som bor i skogen bakom hennes hus.Det är speciellt en varg som intresserar henne,en varg med gula ögon som räddade henne när hon var barn. Hennes varg.
Det är Sam som är den vargen,vilket betyder att han är varulv,och några få månader varje sommar kan han få leva som en människa. När vintern och frosten kommer tvingas han att förvandlas igen.
De träffas,och de kan inte leva utan varandra efter det. Men vintern närmar sig och vill ha Sam hos sig,medans Sam kämpar för att få stanna hos Grace

Betyg:
Omslag: 3/5
Karaktärer: 4/5
Språket: 4/5
Titel: 3/5
Handling: 4/5

Totalbetyg: 7/10
Personlig kommentar: Mysig bok,hoppas jag kan skaffa in tvåan snart!
Under din hud
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Titel: Under din hud
Orginaltitel: Ink Exchange
Författare: Melissa Marr
Serie: Mer än ögat ser
Del: 2
Utgiven: (Pocket) 2011
Förlag: Ponto Pocket - Tack för recex! :D
Sidor: 330
Första meningen: Irial såg flickan strosa upp för gatan - hon sprakade av skräck och ursinne.
Handling:
Leslie ville ha tatueringen för att göra en vändpunkt i hennes hitills superstruliga tonårsliv. Men tatueringen gör henne istället bunden till mörkrets hov i älvriket hon inte hade haft en aning om.
Hennes bästa vän Aislinn har hon glidit ifrån på sistonde,och hennes varningar kommer för sent.
För helt plötsligt är hon bunden till två män i ett  farligt,farligt spel.

Betyg:
Omslag: 5/5 - Ursnyggt!
Karaktärer: 4/5 - Fast jag  vill veta mer om vissa
Språket: 4/5
Titel: 4/5
Handling: 4/5 - Mycket bättre än ettan!

Totalbetyg: 8/10
Personlig kommentar: Den är bra,och bättre än ettan,ska skaffa tvåan och trean snart tror jag!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nick & Norahs oändliga låtlista
Titel: 
Nick& Norahs oändliga låtlista

Orginaltitel: Nick&Norah's infinite playlist
Författare: Rachel Cohn och David Levithan
Serie:
Del:
Utgiven: (Pocket) 2010
Förlag: Pocketförlaget - Tack för recex :D
Sidor: 198
Första meningen: Dagen börjar vid midnatt
Handling:
När Nick ser tjejen som dumpade honom för inte så länge sedan på puben vänder han sig om. Han ser en tjej som han inte ens känner och plötsligt "Jag fattar att det här kommer att låta konstigt,men skulle du ha någonting emot att vara min flickvän de närmaste fem minuterna?"
Och till Nicks förvåning så svarar tjejen,som alltså heter Norah,ja.
Men de råkar ha en hel del gemensamma bekanta,bland annat Nicks ex!

Betyg:
Omslag: 3/5 - I like it
Karaktärer: 3/5 -
Språket: 2/5
Titel: 4/5
Handling: 4/5 -

Totalbetyg: 6.5/10
Personlig kommentar: Hmm..jag har ingen som helst koll på låtarna,det kanske inte spelar någon roll för er,men för mig gör det de!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tretton skäl varför

Titel: Tretton skäl varför

Orginaltitel: Thirteen reasons why
Författare: Jay Asher
Serie:
Del:
Utgiven: 2010
Förlag: Pocketförlaget,som dessutom var villiga nog att ge mig ett ex av boken :D Tack!
Sidor: 298
Första meningen: "Ursäkta?",upprepar  hon
Handling:
För två veckor sedan tog Hannah Baker livet av sig,ingen vet riktigt varför. 
När Clay får hem sju kassetband med tretton olika historier vill han inte lyssna på dem.
Det är nämligen de tretton skälen till att Hannahtog självmord.
Och får man hem kassetbanden,så är man ett av de tretton skälen

Betyg:
Omslag: 2/5 - Inte jättelockande,men jag gillar att det är som en etikett på framsidan.
Karaktärer: 3/5 -
Språket: 4/5
Titel: 4/5
Handling: 3/5 Handlingen är bra,men skälen är hemska. Visst hon mådde inte bra och så,men självmord?

Totalbetyg: 6/10
Personlig kommentar: Boken är bra,men skälen är alltså hemska,inget att ta självmord för. Var med i tävlingen!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Veckans bokvideor:

Del 1:

Del 2:

Skill,glömde Pojkarna! Nåja,den suger i vilket fall.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Topp fem denna vecka: Hungerspelen&Andens kraft(1),Nightshade(2),Prinsessa för alltid(3),Cirkeln(4),Lögner(PLL)(5)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Veckosammanfattning:

Vecka 51

Antal ulästa böcker: 6  - Jättebra,blev äntligen klar med Paranormalcy

 
Antal böcker jag läst (oklara):  3(som jag läste i)


Jämförelse med förra veckan: Lika bra


Antal svenska böcker: 5
Antal engelska böcker: 1


Mannliga författare: 2
Kvinnliga författare: 5

Bästa bok: Frost


Sämsta bok: POJKARNA


Alla böcker lästa i förra veckan:

Paranormalcy,Kiersten White(recension kommer)

Frost,Maggie Stiefvater


Under din hud,Melissa Marr 


Pojkarna,Jessica Schiefauer



Tretton skäl varför,Jay Asher  


Nick & Norahs oändliga låtlista










Av Andrea - 26 december 2011 10:55

(Kom ihåg att jag har temavecka,därför kommer mina inlägg vara annorlunda,idag kommer jag t.e.x vara min uppfattning på modebloggerska hela dagen,därför kommer bara Bokmåndagen vara ett normalt inlägg)

 

Dagens morgonoutfit: Morgonrock,Gina Tricot


Cha cha sötisar!
I natt var det ju storm eller något,fast man kan inte säga att jag märkte det,jag sov som en idiot..Haha :8

Idag vet jag inte  vad jag ska göra..hmm,kanske,nej jag vet inte..Haha!

Jag drömde en så himla bubblig dröm! Det var liksom min födelsedag,och jag,Teda,Almaz(jag vet,varför var hon med) var i vår skola och provsmakade tårtrecept till femmornas avslutningslunch,sen var det plötsligt min födelsedag? Jag menar,i lördags(julafton) var det exakt fem månader kvar till min födelsedag),men det gör ju inget att ha födelsedag i sin dröm. Bara det att ingen firade mig,ingen sa ens grattis.

Nu ska jag läsa vidare i Inte Han! , bestämma mig vad för kläderna karaktärerna i min bok ska ha,titta på tv och studera skådespelarnas kläder,ja ni vet!
Nu kommer ett par Jeffrey Campbell skor,ni vet såna typ alla har. (Vi kan ignorera att jag har dem för att försöka bli Kenza nr. 2,heh. )

Rosa,snygga såklart. Allt rosa är väl typ snyggt? Hah..


XoXo

   Andi♥

Av Andrea - 25 december 2011 22:11

Jag kommer ju ha en "temavecka" imorgon(och  resten av veckan) där jag kör olika bloggare så som jag ser dem!

Måndag: Modebloggerskan
Tisdag: Matbloggerskan
Onsdag:
Simsbloggerskan

Torsdag: Musikbloggerskan
Fredag: Den allvarliga bloggerskan
Lördag: Fotobloggerskan
Söndag: Filmbloggerskan


Haha,ska bli kul,att göra såna här paraodier på folk  - men kom ihåg att inte ta illa upp :P 
Det enda normala inlägget blir nog Bokmåndag imorgon,men ifall att jag får några recex ska jag nog blogga normalt om det med :)
Andrea♥ 


Ni har väl inte missat min fina julklappstävling heller?  http://andilove.bloggplatsen.se/2011/12/24/6926082-andilovebloggplatsenses-julkalender-lucka-24
Vinn Tretton Skäl Varför,av Jay Asher!

Den är bra,och ni får den gratis! 

Skapa flashcards