andilove

Direktlänk till inlägg 15 januari 2011

Idag har inget hänt

Av Andrea - 15 januari 2011 16:37

Så jag kör lite skämt som jag inte kommit på:

En amerikansk soldat som låg stationerad i Afghanistan fick nyligen ett brev från sin flickvän hemma i staterna.

I brevet stod följande:

- Kära Raymond! 
Jag är ledsen, men jag vill inte fortsätta vårt förhållande. Avståndet mellan oss är för stort. Dessutom måste jag erkänna att jag varit otrogen mot dig två gånger sedan du for så det är lika bra att det är slut. Sorry. 
PS. Kan du v
ara snäll och skicka tillbaka fotot jag gav dig...
Hejdå / Wendy 

Soldaten, som såg lite tagen ut, gick runt bland sina kamrater Och samlade in alla bilder han kunde få tag på, på flickvänner, systrar, kusiner, ex, fastrar och mostrar... 
Tillsammans med bilden på Wendy la han alla fotona i ett kuvert. Det blev det hela 57 bilder. Han la med en ett meddelande... 

- Kära Wendy!
Jag är ledsen, men jag har glömt vem du är!
Var snäll och plocka ut din bild och skicka tillbaka resten... 


Nu kommer en till


En blondin och en advokat sitter bredvid varandra på flyget mellan Stockholm och Köpenhamn. Advokaten frågar om hon har lust att leka en kul lek? 
Blondinen som är trött och vill ta sig en tupplur, avböjer artigt och vänder sig mot fönstret för att få sig en blund. 
Advokaten försöker övertala henne med att tala om att leken är mycket lätt och rolig. Han förklarar:
- Jag ställer en fråga till dig, och om du inte vet svaret ger du mig 50 kr, och vice versa. 
Hon avböjer igen och försöker få lite sömn. Advokaten säger upphetsat:
- OK, om du inte kan svaret ger du mig 50 kr och om jag inte kan svaret ger jag dig 5000 kr. 
Detta fångar blondinens uppmärksamhet och eftersom hon förstår att hans tjat inte kommer att sluta om hon inte går med på att leka leken, så samtycker hon. 
Advokaten ställer första frågan:
- Hur långt är det mellan jorden och månen? Blondinen säger inte ett ord, plockar upp plånboken ur sin handväska, tar fram en femtiolapp och ger den till advokaten.
- OK, säger advokaten. Nu är det din tur. 
Hon frågar advokaten:
- Vad går upp för en kulle med tre ben och kommer ner med fyra ben? 
Advokaten, mycket tankfull, tar upp sin laptop och söker bland alla referenser, men inget svar. Han kopplar upp sitt modem med flygtelefonen och surfar på nätet men inget svar. Frustrerad skickar han email till sina vänner och kollegor men utan framgång. 
Efter en timme väcker han blondinen och ger henne 5000 kr. 
Blondinen säger:
- Tack, och vänder sig om för att fortsätta sova. 
Advokaten som är mer än lovligt upprörd väcker blondinen och frågar:
- Nå, vad är svaret? 
Utan att säga ett ord tar blondinen fram en femtiolapp, ger den till advokaten, och somnar om!


nästa:


Har du någonsin sett en person i din egen ålder och tänkt: "Jag är glad att jag inte ser så gammal ut!".

Jag heter Berit och jag satt i väntrummet hos min nya tandläkare. Jag läste ett diplom på väggen och upptäckte hans namn. Plötsligt kom jag ihåg en lång, elegant mörkhårig kille med samma namn, som gick i samma klass som mig för ungefär 30 år sedan. Kan han vara samma kille som jag hade varit lite förälskad i på den tiden?

När jag sen fick se honom skakade jag snabbt av mig tanken. Denna halvskalliga, grå man med rynkigt ansikte var alldeles för gammal för att ha varit min klasskamrat.

Efter att han hade undersökt mina tänder tog nyfikenheten över och jag frågade om han hade gått på Enskede gymnasieskola.

- Ja, det hade han, svarade han.
- När gick du ut då, frågade jag.
- Jag var i avgångsklassen 1978, sa han.
- Du var i min klass! Jag log.
- Han såg närmare på mig. Sen sade denna fula, gamla, halvskalliga, ohövliga, feta och elaka man:

- Vad undervisade du i då?


nästa:

Det var två tvillingar, Per och Erik. Per var ägare till en gammal eländig båt. Nu råkade det sig att Eriks fru dog samma dag som Pers båt sjönk.

Några dagar senare så mötte en gammal snäll tant Per och misstog honom för Erik och sa: "Jag är hemskt ledsen att höra om din förlust, det måste kännas förfärligt." Per som trodde att hon pratade om hans båt svarade:
"Nja, faktum är att jag är ganska glad att slippa henne, hon var genomrutten från första början. Underdelen var alldeles sönderriven och hon luktade som en gammal död fisk. Hon läckte hela tiden och hade en stor spricka baktill och ett präktigt stort hål framtill också. Varje gång jag använde henne så blev hålet bara större och hon började läcka ännu mer. Jag antar att det som till sist gjorde slut på henne var när jag hyrde ut henne till fyra killar som ville ut och ha lite kul.
Jag varnade dem att hon var i ganska dåligt skick men de ville ha henne ändå. De idioterna försökte alla att komma in i henne på samma gång så hon sprack upp i mitten.
Men vad gör det, det är väl bara att börja kolla annonserna om man ska hitta en ny."

Den gamla damen svimmade.


Det var alla 


Hej då



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Skapa flashcards