andilove

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Andrea - 14 september 2011 20:37

Nej! Jag tänker inte fortsätta tjata om alla böcker i V.serien(Inte nu  iaf :D)! Nej,utan jag tänkte berätta lite om skillnaderna och likheterna mellen böckerna!
T ex första meningen. På engelska är den" I felt her fear before I heards her screams.På svenska är det"Jag kände hennes skräck redan innan jag hörde hennes skrik."

Det är ju liksom typ samma.

Sen är det flera,t ex på andra kapitlet; My hatred notwithstanding,I had to admit that Dimitri Beli-whatewer was pretty smart.

Trots att jag hadate Dimitri Beli-någonting var jag tvungen att erkänna att han var rätt smart.


Fattar ni att det är väldigt likt?! Det är det verkligen.

Dessutom är det väldigt lätt att läsa boken trots massa svåra ord. Det beror väl på att jag läst den på svenska,därför förstår jag vad som händer även om jag inte kan översätta orden.


Jag har hunnit 43 sidor,och hitills är typ ALLT precis som på svenska. Man får väl medge att översättare kan vara bra på att överstätta,även om det inte känns så enligt mig!


Ska fortsätta läsa nu :)

Boxen jag beställde:

Vampire Academy Box Set 1-4

Om ni också vill läsa dem på engelska: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1595144331 ! Vilket jag tycker man borde göra!


Av Andrea - 14 september 2011 19:23

Ska börja läsa nu!
   Jag & Min BFF,Rosa Huvudet :D - Cannes,Frankrike

Av Andrea - 14 september 2011 19:12

För er på Bloggplatsen(kanske finns en liknande kod til blogg.se..)

Ni kanske sett att när man kryssar ner fönstret med min blogg,kommer det upp en ruta där det står "Kram♥ Kom gärna tillbaks!"?

I alla fall så ska ni skapa en meny avdelning(HTML) och klistra in koden; 

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" onLoad="alert ('');" onUnload="alert ('Kram♥ Kom gärna tillbaks!');">

Där det står Kram♥Kom gärna tillbaks! Kan ni ändra själva vad det ska stå.

T ex; Hejdå :) Eller ; See you later alligator :D

I alla fall gör så namnet inte syns i menyn!
Good luck!

Kram Andiii♥ 

Av Andrea - 14 september 2011 18:43

Yes ;) Min box med de 4 första böckerna i V.A på engelska har kommit :)
Fast har inte hunnit så långt i första boken. 16 sidor..

Men jag åkte till doktorn efter skolan,då fick jag böckerna i bilen,sen var jag där,sen skjutsade mig till Teda,fast hon var inte hemma så jag gick till klubben där hon och Sofie var. Då gjorde vi olika saker(Teda typ en McDonald meny,jag 2 donuts,en muffin och en tårtbit(och en kopp te) och Sofie en tårta och donut) sen gick vi till Teda.

Vi gick igenom gamla skolkataloger,från sexårs,och det är otroligt hur mycket vissa ändrats,och vissa INTE ändrats :)

Jag har nästan bara blivit längre! Sen var Sofie tvungen att gå,så jag och T höll på med att kasta en boll,och skratta åt hur dålig jag var :) Sen körde vi spel,och efter det gick jag hem. 
Nu dagens godnattvisa,som är mer som en dagens låt!;

   

Av Andrea - 14 september 2011 15:15

Gjorde en liten skylt jag ska ha innan guiderna. Texten där det står guider och my photoshop är den jag laddade ner igår,och dagboken,bilden på flickan och glödlampan kommer från paketet jag laddade ner!

Jag tycker den blev ganska snygg :)


Penslarna finns här;http://myphotoshopbrushes.com/brushes

Paketet kom härifrån;http://myphotoshopbrushes.com/brushes/id/410 


   Kanske lite dålig filmad men!
Nu ska jag fundera ut vad för video jag ska ha imorgon :)
Lycka till med era brushes,och ladda inte ner virus!


Kram Andiii♥ 

Skapa flashcards