andilove

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av Andrea - 5 januari 2012 18:33

Hejsan! Jag bloggar här och nu,för jag har tröttnat på att läsa(alltså för stunden) och har ingen lust att gå ut i -2 ° kyla(fast det var kallare förut,typ -6°) och i totalmörker.. Det är inget som lockar direkt!
Nåja,kan berätta lite om min dag.

Idag har jag läst ut 2 böcker,Den perfekte mannen och Tankeläsaren(de olästa som jag har kvar är Abandon,Dear John och Brobyggarna). Så nu har jag totalt läst 5 böcker 2012. Det passar bra,eftersom det bara varit 5 dagar hitills!
Sen så har jag varit lite ute i snön,gått på promenad och hoppat runt på isen med mamma(fast det var bara jag som hoppade runt),postat ett brev,spelat på mobilen,sovit,ätit,och ja,mest av allt har jag läst! Nu läser jag Dear John,men jag ska faktiskt ta tag i Brobyggarna! Det var väl femtio år sedan jag påbörjade den! Nej inte riktigt,men det känns så!
Men jag bad faktiskt inte om ett recex på den. Eller kanske tryckte jag på fel bok? Jag vet ju att jag tryckte på fel bok,men det var ju med en annan bok(Tigerkvinnan!)..

Aja,whatever! I alla fall så måste jag börja läsa den snart. Alltså,jag har påbörjat men den är tjock.
Jag gillar tjocka böcker..men inte 596 sidor(tror det var 596) med 3 bröder från nittonhundra talet,en som jagar lejon,en som bygger en bro/järnväg och en som man inte får höra någonting av?
Min pappa gillar liksom boken,och vi har inte samma boksmak!
Nå,två bilder från dagen! Om de någon gång laddas..Har väntat läänge nu..Okej,inte jäättelänge,men länge nog.

Sorry,det fungerar inte! Tar bara någon bild från Weheartit istället,okej? Hmm..internet är så segt ibland.

 Tumblr_lsghggspvm1qfhbc2o1_500_large

Åh,så fin bild! Det är inte direkt så mitt lantställe ser ut just nu,men man kan ju alltid hoppas. Så himla julmysig bild(om det finns ett ord som heter julmysig). Sen så ser det så dockaktigt ut,som en dockvärld.


En sak har mitt lantställe och bilden gemensamt - snön!
Dock så har inte mitt lantställe lika mycket snö,såklart. 

Andrea :) 

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards