andilove

Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Andrea - 4 januari 2012 17:20

Ja,om tjugo minuter(?) så åker jag till landet. Vi är där tills på lördag. Sen när jag kommer tillbaka har jag förmodligen 10/11 böcker som väntar på mig!

Kan skriva ner vilka jag  bett om,som de skickat:

Älskar-Hatar,av Jenny Downham eller Innan jag dör,av Jenny Downham(fast de kanske skickar båda,vad vet jag.)

Glashuset och Döda Flickors Dans,av Rachel Caine och Legend av Richard Matheson
Elsas värld av Sofie Fahrman


Hoppas - Åsa Anderberg Strollo

Här ligger jag och blöder - Jenny Jägerfeld

Hål i huvudet - Jenny Jägerfeld

Mirakel - Renate Nedregård

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag - Sara Ohlsson
himlen-boerjar-haer_3D_beskuren.jpghimlen-boerjar-haer_3D_beskuren.jpghimlen-boerjar-haer_3D_beskuren.jpghimlen-boerjar-haer_3D_beskuren.jpg
(Några av böckerna)
Och för att inte ha för många böcker att läsa sen så tar jag med mig 4 böcker(jag tror det var fyra) att läsa på landet.
Men vad,jag har ändå inte överdrivet att göra där,så fyra böcker är sannerligen inte mycket! Jag tror jag kan läsa 2 ut av dem(två är på engelska,de hinner jag nog inte med.
För övrigt så har jag läst ut Det borde finnas regler idag.

Recensionen kommer dock inte förrän i mars,då boken släpps!
Har inga tidsinställda,men förhoppningsvis hinner jag blogga.
Förresten är det ju bara tills på lördag,och om det är för mycket har jag ett tidsinställt på andypandycool 







Av Andrea - 4 januari 2012 15:00

 

..bortsett från att jag gärna vill spela på den här spelplanen snart?
Å andra sidan vore det sannerligen inte bra om min motspelare(haha) kom på stället där det är två TW,en DL och en TW på samma ställe.. Eller på något annat ställe..
(Åh,och om ni undrar varför jag gjort så mina bokstäver inte syns,man vill ju gärna inte att motspelaren ser vad jag har för bokstäver när han ska skriva sitt ord..) 

Andrea ♥

Av Andrea - 4 januari 2012 14:35

Okej,så här var min dröm,skriver inte i jag-form utan allvetande-form,med Andrea i   huvudrollen(men vadå,mina drömmar handlar ju om mig!)

Andrea och familjen på semester..
Andrea och familjen(mamma,pappa,Abtin) åker runt i olika länder. Kommer till Grekland,med typiskt hav,klarvita stenhus sida vid sida om det turkosa Medelhavet. De går in i ett hus där Andreas pappas mormor och morfar bor.
Sen plötsligt kör de vidare(efter någon dag där) till Spanien,där Andrea traskar runt på strandpromenaden.
*Hopp*
Andrea och familjen är nu i London,men de hinner inte gå runt i affärer. Andrea hamnar på en skum gata,där en tjej från hennes förra skola är(hela skolan förresten),med en grupp dagisbarn. Tjejen ber Andrea hjälpa henne att bära en soppåse.

*Hopp*
Andrea och familjen är på Londons flygplats(eller en flygplats var det i alla fall) och de stiger på ett flygplan. Verkligen inte ett normalt flygplan,det är väldigt litet och det finns ett fåtal  vanliga "flygstolar". Resten av planet är fyllt med stolar ni kan hitta i Andreas skolmatsal(inte plast,utan trä),och ävet stolar hon hade på sitt förrförrförra fritids.

Andrea och familjen sätter sig snabbt på de fåtal vanliga flygstolar som finns,resten av folket kommer och fyller planet genom att sätta sig på stolarna,de icke vanliga stolarna.

Planet flyger iväg,skumligt och grumligt.

*Slut*

Ja,den var mycket konstigare i verkligheten. Det med planet var konstigast.  Innan *vi* steg på,hade vi som scenen i Ensam Hemma 2,på flygplatsen. Skillnaden var att vi steg på först av alla.


Förresten,om jag ska berätta vad jag har gjort idag så läs här under:

Ja,hur ska man citera det här? Kanske "Var aldrig i närheten av mig,en trasig häftapparat och en bunt papper som ska häftas?"


Andrea♥
 

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards