andilove

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

(Försenad) Bokmåndag,23/1-12

Av Andrea - 24 januari 2012 16:29

Jaja,lite försenad,men jag hade fullt upp igår,fast besluten att få till det på millimetern(Julias header).
Men,bättre sent än aldrig!
Fick ett sött paket igår:)

Tack X-Publishing för

Dash och Lilys utmaningsbok :)



Titel: Frestad
Orginaltitel: Tempted
Författare: P.C och Kristin Cast
Serie: House of night
Del: 6
Utgiven: 2012
Förlag: Månpocket
Sidor: 428
Vissa saker har rett upp sig,men för Zoey är kampen långt ifrån slut.
Kalona besöker henne i hennes drömmar,och Stevie Rae har hemligheter för henne. Hur ska det här gå,hur ska Zoey överleva? 
(Ja,de får vi inte veta för serien fortsätter med en cliffhanger)
Och Zoeys välbekanta pojkvänsproblem fortsätter.

Det här är det snyggaste omslaget,men jag gillar det ändå inte. Är det hon och ..nej vem är det? Och är det Erik som står där bak och stirrar ilsket? När man tänker efter så är det rätt fult,men fortfarande det snyggaste(eller det delar plats med Jagad) Men ni ser ju knappt bilden,värsta mörka ju! :( 

Gud,hur många gånger ska jag behöva gå igenom det här? Jag hatar Zoey,jag hatar Stevie Rae! Den enda jag gillar är Afrodite!

Ärligt talat! Språket var som förr,kanske ska läsa orginalspråket i framtiden? 
Och så blev det plötsligt 6 PoV till! Det enda jag gillade var Afrodites,men hur mycket fick hon då? Ett kapitel tror jag. Och en massa Stevie Rae kapitel,bu!

Nej,det låter lite som en tjejtonårsvanligbok! Fast ändå inte. Men den passar ju i alla fall!

Hela boken var ju "ÅH,tänk om Kalona tar mig! Men han är ju så snygg. Åh,Kalona". Jag hatar handlingen,sämsta boken hitills!

Totalbetyg: 1/10
Men tack för recensionsexemplaret ändå Månpocket :D

Titel: När jag vaknar finns du inte
Orginaltitel: Forgotten
Författare: Cat Patrick
Serie:
Del:
Utgiven: 2011
Förlag: B. Wahlströms
Sidor: 255
Varje dag i London Lanes liv börjar med att minnena från gårdagen suddats ut. Det enda sättet att veta vad som hänt är genom anteckningarna hon skriver innan hon lägger sig.
Istället för minnen så får hon korta bildsekvenser från framtiden.
När hon får synen från en begravning börjar hon undra. Är det hennes,eller Lukes? Och varför finns inte Luke,hennes nya pojkvän,i framtiden?
Vad var det egentligen som hände när hon var fem och alla minnena försvann?

Omslaget är coolt! När jag och Emelie var i Akademibokhandeln tyckte båda den verkade bra bara genom att titta på framsidan! Coolt och lockande,helt enkelt!

Karaktärerna är bra,men  jag känner mig att jag får veta lite för lite om dem! London känns lite konstig,men jag tycker hon är okej. Jamie är en idiot! Varnar man henne - så lyssna! Lyssna på din bästa vän!

Språket är bra,lite tonårsaktigt ibland,men bra! PoV är Londons.

Titeln är bra,lite..nej vänta den är bra,och lockande. Det var väl dels det som fick mig och Emelie att ta upp den också!

Handlingen är jättebra,jag har länge velat läsa en sådan här bok. Där minnet försvinner alltså! Tipsa mig om såna! Man fattar inte att det är Cats första bok. Ser fram emot att läsa mer av henne,om det kommer ut något nytt!
Totalbetyg: 9/10
Tack för B. Wahlströms recensionsexemplar :)
Titel: Feber
Orginaltitel: Linger
Författare: Maggie Stiefvater
Serie: Mercy Falls vargar
Del: 2
Utgiven: 2011
Förlag: B. Wahlströms
Sidor: 268
Det här är berättelsen om en pojke som brukade vara varg och en flicka som håller på att bli en.
Sam klarade vintern och är nu människa. Grace borde vara lycklig.
Men en våldsam feber rasar inom henne.
Kommer Grace förvandlas till vintern?

Omslaget är faktiskt jättesnyggt! Stilrent och så! Frost hade Sam som varg på bilden,den här har Grace som människa och För Evigt har har Sam som människa och Grace som varg! Jag gillar att de fortsätter i samma stil,och jag gillar färgerna :D

Karaktärerna är väldigt verklighetstrogna. Vi fick bekanta oss med en av de nya vargarna,Cole. Jag gillar honom inte så mycket. Värst var verkligen Graces föräldrar! Så himla taskiga! Jag hatar dem. Favoriten var nog Sam,och i början Isabel.

Språket var bra och vi fick två nya PoV,Isabel och Coles. Cole och Isabel kändes som tonåringar,men Grace och Sam lite äldre. Men Maggie skriver bra,man får lära känna alla och så.

Titeln stämmer in och så,men Feber låter inte så lockande. Låter som en bok om feber?!

Handlingen kan vara trög ibland. Den var väldigt trög då. Det var synd. Men den var ändå bra.
Totalbetyg: 7,5/10
Tack B. Wahlströms för recensionsexemplar =D
Veckans bokvideo:
Veckans topp fem: När jag vaknar finns du inte,Ensamma hjärtan och hemlösa hundar,Feber,Djävulens märke
(Ändrade så att det måste vara böcker jag läst under veckan)

Veckosammanfattning:

Vecka 3

Antal ulästa böcker: 4  - Min första tanke var  "Gud vad lite" sen bestämde jag mig för att vara lite realistisk och inse hur bra det egentligen är för sju dagar!

Antal böcker jag läst (oklara):  4(som jag läst i)


Jämförelse med förra veckan: 
Halverade vecka 2..! Aja,det var ingen bokvecka!

Antal svenska böcker: 4
Antal engelska böcker: 0

Mannliga författare: 1
Kvinnliga författare: 3

Bästa bok: När jag vaknar finns du inte


Sämsta bok:  

Alla böcker lästa i förra veckan:

Djävulens märke,Magnus Nordin
När jag vaknar finns du inte,Cat Patrick
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar,Lucy Dillon
Feber,Maggie Stiefvater

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Skapa flashcards