andilove

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Andrea - 7 december 2011 20:51

Hejsan alla små söta underliga krabater som sitter på pottan. Förlåt,men jag hade en sån lust att skriva så. Fråga inte varför,för det vet jag inte.

Nåja,det som var normalt var att;
Jag var på bussen hem med mamma. Då plötsligt hör man något som brakar/knakar. Då tittar jag bak. Vad ser jag då?
En bit av bakrutan på bussen har ramlat av - bara sådär! Lite mer knakande och brakande. Efter en stund,så är halva rutan borta ungefär.

Normalt va? Nej jag var sarkastiskt. Ganska onormalt. Särskilt som chauffören säger "Det är ingen buss som kan ta er,vi kör vidare och flytta längre fram.". Sen fortsätter han köra våldsamt.

Haha!

A.aaa_large 

Andrea♥

Av Andrea - 7 december 2011 18:16

Dagens lucka i min presentkalender var en liten tomtenisse,tvkalenderns var Madame Bofvéns "Efterlysningslapp",men här då?
 
(Kampen kommer separat senare).
 Uppvaknandet : Kampen
Titel: Uppvaknandet
Orginaltitel: The awakening
Författare: Lisa Jane Smith
Serie: The Vampire Diaries
Del: 1
Utgiven: (Dubbelvolym): 2010
Förlag: Pocketförlaget - Tack för recensionsexemplar!
Sidor: 206
Första meningen: Kära Dagbok!
Handling:

Elena har allting. Hon är skolans populära. Hon kan få vilken kille hon vill och hon är alltid den självklara ledaren.
Sen träffar hon den mystiske Stefan Salvatore. Han är tillbakadragen,och den första som ignorerar hennes vibbar. Då svär hon på att hon ska få honom.
Men vem är han egentligen? Och vad är hans hemlighet?
Och vad är det för dödsfall egentligen?
Och vad vill Damon,Stefans snygga och farliga bror..Han drivs av sitt hämndbegär på Stefan.
De står nu återigen öga mot öga - som rivaler om Elenas kärlek.
 
Betyg:
Omslag: 4/5 - Det är snyggt,men jag gillar inte att det är så TV-relaterat.
Karaktärer: 5/5 - De är intressanta,mystiska,och jag vill bli deras kompisar(för det mesta)
Språket: 4/5 
Titel: 3/5
- De är ju redan(SPOILER) vampyrer så jag fattar inte riktigt. Kanske deras känslor,eller?
Handling: 5/5 - MYCKET BÄTTRE ÄN TWILIGHT

Totalbetyg: 9/10

Skapa flashcards