andilove

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Andrea - 9 december 2011 21:04

Puh! Kom nyss hem från skolan - igen! Men den här gången skulle jag fixa med cafegruppen. Förra gången gjorde jag loppis,och det var självmant. Okej,båda var självmant,vi barn behövde inte hjälpa till(fast det är ju kul :P ),men mina föräldrar ska ju vara i cafegruppen.

Nåja,nog om det,vem är nyfiken på Lucka 9 ?

 

Dagens lucka innehåller: En bokrecension!


Uppvaknandet : KampenTitel: 
Kampen
Orginaltitel:
The struggle

Serie: The Vampire Diaries
Del: 2

Utgiven: (Dubbelvolym): 2010
Förlag: Pocketförlaget - Tack för recensionsexemplar!
Sidor: 185
Första meningen: -Damon
Handling:

Nu är Damon i staden. På riktigt. Han smyger sig in i husen och han tar sig friheten att med sin charm och sin Kraft få människorna i staden att göra som han vill. Vilket får Elena att hata honom mer,men går Damon att hata utan att älska?

Samtidigt så har någon tagit Elenas dagbok,och vem vet vad som kan avslöjas av den?

 

Betyg:

Omslag: 4/5 - Det är snyggt,men jag gillar inte att det är så TV-relaterat.
Karaktärer: 5/5 - De är intressanta,mystiska,och jag vill bli deras kompisar(för det mesta)
Språket: 4/5 
Titel: 4/5
Handling: 5/5 - MYCKET BÄTTRE ÄN TWILIGHT

Totalbetyg: 9/10

Av Andrea - 9 december 2011 18:32

1: Jag slutade skolan kvart i två idag. Då åker jag med Hedvig till NK för att hämta julblommor till imorgon. Sen åker jag tillbaka till skolan och hjälper till i med att ställa i ordning böcker. I 3 timmar. Fasen vad många böcker det är!

2: Eftersom det är julbasar imorgon så kommer jag vara borta från kvart i nio(jag och Jenny ska hämta bakelser) till typ 5-6(måste städa) och därför ska jag fixa tidsinställda inlägg

3: Jag är sur för att det fanns så många bra böcker,och jag har förbud på att köpa böcker(till mig själv) tills den 24:de!



Det räcker väl? 
Jag menar,jag kan vara snäll och ge er en massa skillnad. Får så många klagomål på att "du har inga bilder" i skolan,av några.

Så här får ni en massa Italien-bilder!

                       

Nu ska jag tillbaka till skolan,för en grej :-)

See you later,alligator!

Andrea ♥

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards