andilove

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Andrea - 5 september 2011 20:45

Del 1 , Del 2 , Del 3 ,Del 4 , Del 5Del 6,Del 7,Del 8,Del 9,Del 10,Del 11,Del 12,Del 13.Del 14,Del 15,Del 16,Del 17,Del 18,Del 19 , Del 20,Del 21,Del 22

Willie-Oliv

Lovisa-Vinröd

Tom-Ljusblå

Isac-Ljusrosa

Juliette-Indianröd 

Lisa-Marinblå

Ella-Aqua Marine
Pluppa(Toms låtsaskompis)-Cyan
Amelia(Isacs låtsaskompis)- Orange
Tillfällig,Sanna-Gulgrön
Gäster- grå och neonrosa

 

Ord och/eller meningar inom situationstecken ,tex "Hej" betyder att man tänker

 

Ord och/eller meningar efter bindessträck,t ex ; -Hej på dig betyder att man pratar

 

Ord och/eller meningar som är inom såna här ** betyder att något händer, t ex *Telefonen ringer*

 

Ord och/eller meningar  som är som vanligt,alltså : Lisa gick till bordet, betyder att det är berättarröst.

 

Ord och/eller meningar med kursiv text (se orden tidigare) betyder att man läser något tyst,t ex Om Alma sedan skulle köpa 2 äpplen för 3 kronor styck,hur mycket får Alma betala när hon lägger ihop äpplena med päronen? 

 

Okej,nu vet ni det! Dags att sätta igång :)

 

________________________________________________________________________

 Lisa:- Hehe,nu fyller jag år :D Och när jag blir stor ska jag tvinga mamma att döpa mig till Lissa :D
Ella:- Jajajaja..Fyll år så vi andra också kan. -Du butler,akta dig jag ska faktiskt byta kläder.

Butlern Sanna:- Jaja om Lilla Damen ska vara fisförnäm så

-Hörruu..   -Åååh! Jag är grymt trött.. Men de nya sängarna kommer inte förren nio! Juliette bestämmer sig för att pröva kläderna hon fick av mamma och pappa!

"Gud! De här passar jättebra! Mamma chansade med storleken men det passar som ett smäck:)"  "Snygga sovkläder.. Men jag är lite för liten för topp..."  "Aah! Vilken bekväm säng :D Pappa har då allt tänkt på bekvämligheten"  Sen fixar Lisa kläderna..  - Eehmm..Ella.. Vet du varför vi fick internatkläder och inte Juliette??
-Jaa asså mamma och pappa trodde vi ville gå på internat så de skickar oss till det imorgon..
-VA!!?? Men Juliette då?? Hon är deras lilla gullunge eller hur!
-Nej..Alltså,säg inte det här till någon,särskilt inte Juliette,men mamma tror att vi är mer talangfulla än henne..
-Jaja,men kommer vi börja på samma??
-Nej,jag går på konst och du på fotboll :)
-Niiice! Lovisa:-Ja men vad bra att ni lyckades få in henne där! Ja det kommer hon säkert vilja!
  "Hmm,är hungrig.."  "Sista natten här.. Kommer jag våga gå på en fotboll och idrottsakademi? Jag veet inte" Lisa grubblade över det hela natten.  " Lovisa har verkat så kylig mot mig.. Inte alls lika romantisk som förut.. Vad kan det bero på? Hon är väl inte ordet på O?!!!?!"  "Sista dagen..Bäst jag äter något"  "Mm,hummer Termidor :)" - Tom,jag vet inte om jag vågar gå till skolan,jag menar,alla nya dumma lärare,elever och så är jag ju minst!
-Lugn syrran :D Du har ju mig och Isc!
-Ja Isac! Var är han igentligen? 

  Isac:- HÄR! Vi får inte plats alla 3 på ett säte!   - Ååh! Pelle(har glömt hans namn,nåt på P)! Jag kommer sakna dig så när jag åker till Konstskolan!  - Uäh! Hur kunde jag glömma att jag är vegetarian! Jag var helt klart för uppspelt!  - Jaha,Lamorna förlorade! Inte så konstigt med tanke på att de säljer alla spelare!  -Bort med dig mygga!  - Uaaäh! En RYNKA!-Kommer sakna dig på fotbollsskolan(Det är Ella i en ny frisyr)


Hur går det för Lisa och Ella på internatskolorna? Och vad menade igentligen Willie med att Lovisa kanske var otrogen?
Allt i nästa del(Måndag) 

Av Andrea - 5 september 2011 20:27

Nu har jag ju lite Adele i huvudet :)
Så här kommer en till med henne:)
För övrigt så jobbar jag med en Legacydel och har precis bloggat på http://thetubbies.blogg.se/

Om ni är intresserade  om hur jag träffade Teda,Sofie och Isadora ska ni kolla dä!

 Kram Andiii♥

Av Andrea - 5 september 2011 19:57

Heyy♥ Hoppas ni checka in min,Tedas,Issas och Sofies blogg :)

Och kolla på simsbilden!

Juste,ni kan mejla oss till tubbies@hotmail.se

och mig kan ni mejla till andilove@hotmail.se :)

Men den kommer nu i alla fall.. För Teda ville ju det:)

  Erkänn att de är jättelika! Alltså vi blev typ fett förvånade..

Liksom,typ samma skor,byxor,kofta,hår,glasögon! Alltså typ  allt..


Annars har jag den senaste timmen sprungit till Ica och frågat hur mycket det kostar att posta och så :D

Så nu är brevet till Trude skickat..

Lite sent kanske,men jag har haft en massa grejer framför mig :)
Men snart kommer det Trude :)


Åh gud.. Alltså jag längtar verkligen till sista boken i V.A-serien kommer hem i min brevlåda.. Eller alltså det kommer ju till Ica..

Haha :) Har beställt de 4 första böckerna på engelska också!

Hoppas jag fattar!

Aja,nu ska jag fortsätta lyssna på Adele-Set fire to the rain..

Kan den helt på piano nu :) Passar bra eftersom min första pianolektion för det här terminen är imorgon!
Ska cykla dit med pappa.. Om det inte regnar!

Kram Andiii♥ 

Av Andrea - 5 september 2011 18:10

Checka min,Tedas,Issas och Sofies blogg :D

Alltså,headern är bara tillfällig,vi har inga bilder på oss..

Dessutom,om ni går in där ser ni den helroliga bilden på mig som riktigt och mig som simsgubbe :D Den är faktiskt aslik! Nästa gång alla fyra ses ska vi göra oss fyra :D 

Kramar till alla som besöker den :D

Ska äta middag nu,hörs sen!

Av Andrea - 5 september 2011 15:17

Halloj ;) Har varit i skolan idag,som vanligt,och sen så har jag bara latat mig i soffan..

Nu dagens låt..

Kramis :)

Skapa flashcards