andilove

Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Bokmåndag,12/12

Av Andrea - 12 december 2011 16:57

Jag läser just nu:
Brobyggarna,Paranormalcy,Boken om Nalle Puh,Bloodpromise

Dessutom så fick jag den här boken från Raben&Sjögren idag. Läste klart den för ca..20 min sen?

Tack så mycket för den :)


Några böcker jag önskat i recex: 

Dubbelbokat - den vet jag att jag kommer få ;)
De utvalda - Tankeläsaren & De utvalda - Monstrets dotter 

Lögner

Mer än ögat ser

DubbelbokatMer än ögat ser

De utvalda: Tankeläsaren (ungdom)De utvalda: Monstrets dotter

Lögner


Veckans bokrecensioner blir Födelsedagsfesten,Vreden och Återkomsten

Vreden:


The Vampire Diaries: Vreden och ÅterkomstenTitel: Vreden

Orginaltitel: The fury
Författare: Lisa Jane Smith(L.J Smith)
Serie: The Vampire Diaries
Del: 3
Utgiven: (Dubbelvolym,sve.) 2010,Orginal 90 - talet
Förlag: Pocketförlaget - Återigen,tack för recensionsex(exemplar)
Sidor: 194
Första meningen: Elena steg ut ur gläntan
Handling:

Damon och Stefan,de enda som vet vad som egentligen hände den där natten. Den natten som förändrade allt för Elena.
Nu är Elena vampyr,och i det lilla sammhället Fall´s church,även dödsförklarad.
Det är mörka  krafter som hotar samhället. Vem har dem?
Bröderna är dödliga fiender och har ett mörkt förflutet av hat och stridigheter. Men kan de återförenas för att stoppa krafterna?
Betyg:
Omslag: 2/5 - För tv-relaterat fortf. dessutom ska Elena ha blont hår,varifrån kommer det bruna ifrån?
Karaktärer: 2/5 - De börjar kännas likadana,allihop. "Åh okej,jag hjälper väl henne!" eller "Åh,en idiot det är hon"
Språket: 4/5
Titel: 3/5 - Bra men vad står den för?
Handling: 5/5
- Bästa boken av de fyra jag läst i serien


Totalbetyg: 9/10


Återkomsten:



The Vampire Diaries: Vreden och ÅterkomstenTitel: Återkomsten
Orginaltitel: Dark Reunion
Författare: Lisa Jane Smith
Serie: The Vampire Diaries
Del: 4
Utgiven: (Dubbelvolym): 2010
Förlag: Pocketförlaget - Tack för recensionsexemplar!
Sidor: 206
Första meningen: - Allt kan bli precis som förr,sade Caroline med en värme i handen och tryckte Bonnies hand.
Handling:

Elena är död. Numera på riktigt. Stefan och Damon har flyttat. Likaså Alaric.
Men Elena besöker Bonnie i hennes dröm.
Hela staden är i fara..
Men vem är den mystiska personen,faran?
Och vad är hans mål?
Dessutom verkar han ha mer med Fall´s church att göra.
Mer än de vet.
Mycket mer.
 
Betyg:
Omslag: 2/5 - För tv-relaterat fortf. dessutom ska Elena ha blont hår,varifrån kommer det bruna ifrån?
Karaktärer: 2/5 - I de 2 första gillade jag Bonnie och gänget. Men nu är det Bonnies PoW för det mesta,och gud vad hon känns jobbig nu. Hatar henne nästan.
Språket: 4/5
Titel: 3/5 -Hm,(SPOILER,STOR SPOILER FÖR DIG SOM INTE LÄST) Elenas återkomst är först  i slutet,men de kanske menar brödernas?
Handling: 3/5
- Jag tyckte Elena var lite tjatig i början,men nu när hon knappt är med känns det som om Bonnie ska vara i centrum hela tiden,och det är inte riktigt något jag hurrar för.


Totalbetyg: 8/10 - Japp,för mycket Bonnie,de kunde valt Meredith,hon är mer intressant. Bonnie känns verkligen som en idiot som försöker vara cool .
Födelsedagsfesten:
Allie Finkles regler för tjejer. Födelsedagsfesten
 
Titel: Födelsedagsfesten
Orginaltitel:
Glitter girls and the great fake out
Författare:
Meg Cabot
Serie: Allie Finkles regler för tjejer
Del:
5
Utgiven: 2011
Förlag: Raben&Sjögren - Tack för recensionsexemplar!
Sidor: 182
Första meningen:
"Är det den du ska ha på dig?"
Handling:
Allie och hennes komisar förbereder sig inför lördagens Lilla Fröken Tamburmajor där Ericas storasyster Missy ska uppträda. Men samtidigt så förbereder sig Brittany Houser och hennes familj för hennes stora födelsedagskalas på lördagen. Allies mamma har tackat ja. Allie klagar.
Men sen får hon höra att de åker i limousin till grannstaden. Där de kommer besöka Glitterati. Sedan så får de åka till The Cheesecake Factory där de får äta. Efter det en övernattning på självaste hotellet Hilton. Då ändrar hon sig.
Men är det värt att ljuga för sina vänner för en sådan sak?
Betyg: 
Omslag: 2/5 
- Nä,jag gillar inte AFRFT omslagen alls.
Karaktärer:
4/5 
- De har jag inga problem med. Kanske att Mary-Kay verkar så jobbig,men det är ju meningen!
Titel:
5/5
- Den stämmer ju in. Men engelskan är för lång,men svenskan fungerar bra för mig!
Språket:
4/5
- Kanske en aning barnsligt!
Handling:
4/5
- Den är ju bra,men det är inte såna böcker jag vanligtvis läser!
Totalbetyg: 8/10 
Topp fem denna vecka: Samma som förr

Veckosammanfattning:


Vecka 49


Antal ulästa böcker: 4  - Det är bra,då två av dem var dubbla. Men ingen utläst på eng. :(
 
Antal böcker jag läst (oklara):  2  (Har fler olästa men dem läste jag inte i)


Jämförelse med förra veckan: Jag hann läsa mer vilket var bra,men ingen utläst på eng.


Antal svenska böcker: 4
Antal engelska böcker: 0


Mannliga författare: 0
Kvinnliga författare: 4

Bästa bok: Vreden



 Fury

Sämsta bok: ELSAS MODE


Alla böcker lästa i förra veckan:

Elsas mode - Sofi Farhman
Uppvaknandet - L.J Smith 
Kampen - L.J Smith 
Vreden - L.J Smith 
Återkomsten - L.J Smith 
Emmy Moréns dubbla liv - Barbra Voors (recension kommer)








 
 
Malin

Malin

12 december 2011 19:36

Men De Utvalda - Monstrets dotter har ju inte kommit, eller får du den fortare än alla andra?

http://bokmalensblogg.blogspot.com

Andrea

12 december 2011 20:01

Den går att beställa som recex,man brukar kunna få den föra andra tror jag. Eller så får man den dagen den släpps. Jag vet inte. Jag bad om Dubbelbokat av Sophie Kinsella som jag som sagt vet att jag kommer få,men den släpps inte förrens i 2012,så jag får den nån gång då(för de skrev att den var försenad)

 
Holly

Holly

12 december 2011 19:54

Jag håller med om att omslagen är för TV-relaterade men jag har i alla fall en förklaring till varför Elena har brunt hår: Nina Dobrev (Elena i Tv-serien) var den "perfekta Elena", hon var mycket bättre än alla blondiner som kom och provspelade.
Jag måste bara fråga: Team Damon eller Team Stefan?

http://vampires.bloggplatsen.se

Andrea

12 december 2011 20:00

Jaha,ja men dåså! Då har man iallfall en förklaring. Fast det skulle inte skada om de färgade hennes hår för min del,men å andra sidan ser det inte så jättebra när brunetter&svarthåriga färgar sitt hår svart enligt mig. Hmm..jag vet inte riktigt. Stefan känns som "Vi måste göra detta. Fast hur" medan Damon mer är den "farliga". Fast han är inte riktigt så farlig som han vill. Men jag skulle nog säga Team Damon. Du då?

 
Malin

Malin

12 december 2011 20:08

Jo, jag märke det... :P

http://bokmalensblogg.blogspot.com

 
Holly

Holly

12 december 2011 20:23

Team Damon, all the way!
Stefan=överbeskyddande och allmänt "Edward-aktig". Saknar humor. Kämpar emot sin natur.
Damon=Motsatsen+allmänt skitcool. Han är dessutom (SPOILERVARNING) Elenas framtida man. På riktigt.
Jag tycker oxå att hon kunde färgat håret! De tvingade ju Tom Felton (Draco Malfoy) att bleka håret. Han fick dessutom inte vara i solen (menar inte att han behövde stå i skuggan hela tiden, han fick inte bada/sola, etc.) under inspelningarna.

http://vampires.bloggplatsen.se

Andrea

12 december 2011 20:54

Ja visst är han så Edwardaktig! Och jag hatar Edward så.. Tycker Bella gott kunde valt Jacob,även om jag gillar vampyrer mer än varulvar.
Oj,fick han inte? Jobbigt. Men ja,de borde färgat hennes hår. Förresten,i boken,står det inte(om Damon) något i stil med "bra om man gillar rakt hår" och "svartklädd från topp till tå". Då trodde jag den till vänster på omslaget var Damon. Men det var Stefan! :/

 
Holly

Holly

13 december 2011 18:01

Jag håller helt med dig. Jag hatar Edward men jag föredrar vampyrer framför varulvar. Jag tycker Bella borde valt Aro istället... :P (I Twilight är jag "Team The Guy Who Almost Hit Bella With A Car)
Nix, han sa det i en intervju.
Oj. Jag tänkte inte på det... Men Ian Somerhalder (Damon) är mycket snyggare än Paul Wesley (Stefan). Precis som det ska vara. Damon ska vara snyggare än Stefan.

http://vampires.bloggplatsen.se

Andrea

13 december 2011 19:14

Haha :)
Japp,Damon är snyggare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 19 juni 2013 15:41

wow, har inte bloggat sen i januari och det var tre inlägg, men ändå så tittar alltid åtminstonde EN människa in på bloggen? rätt otroligt haha, att ni fortfarande kollar här c: har inte bloggat speciellt mycket alls på sistonde, men har ju http://...

Av Andrea - 22 januari 2013 17:05

                                          Trots att det är lite kallt är det underbart att gå runt i vintern och fota ♥ ...

Av Andrea - 9 januari 2013 16:36

I helgen var jag ju på landet,där läste jag och såg på Doctor Who.I måndags var jag med Isadora,Wilma och Teda och vi var hemma hos mig och typ flummade och busringde några killar,sen så träffade vi dem på Burger King men jag åt inget. När vi hade va...

Av Andrea - 4 januari 2013 12:55

IIIIHHHHHHHHH,min senaste besatthet är Doctor Who! Det är så grymt awesome! Jag såg första avsnittet för flera månader sen och andra några månader senare,men igår så satte jag igång och laddade ner avsnitten och så laddade jag ner text(man märker s...

Av Andrea - 3 januari 2013 19:36

Dessa är några av de tv-serier jag följer mest/älskar mest. Mina två absoluta favoriter är The big bang theory och Glee(Glee först,TBBT sen),men egentligen är det allt i olika kategorier. Bästa: Glee (med undantag för fjärde säsongen)...

Skapa flashcards