andilove

Alla inlägg under oktober 2011

Av Andrea - 15 oktober 2011 13:16

Det är nog En shopaholics bekännelser,av  Sophie Kinsella.

Många tycker den är dålig pga filmen,andra för det tycker det är skräp.

Men hallå,vissa böcker är till för att roa folk,inte göra folk dystra!
 

Av Andrea - 15 oktober 2011 13:05

Hallo♥

Min pappa vill utmana mig med en bokutmaning.

Om jag läser Golems öga  på 5 dagar,får jag 250(det är ganska lätt,ska sätta ribban för mig själv på 3 dagar) och sen om jag läser den& Magikerns port tillsammans på 7 dagar får jag 500.

Alltså 500/250:- att köpa böcker för! 

Vi ska nog köpa Golems öga idag,för jag vill börja så fort som möjligt(läs: Jag vill ha mina bokpengar så fort som möjligt).

Funderar på vilka jag ska köpa..

Fatta Eld,Revolt,Lögner(Pretty Little Liars)  och någon/några fler.

Får göra upp en lista.


MEN EN DÅLIG SAK ÄR att PLL'S(PRETTY LITTLE LIARS) omslag ser ut som BARBIEDOCKOR! Och VEM vill ha barbieomslag?
INTE JAG I ALLA FALL!


Lögner(kolla bara!) 

Av Andrea - 14 oktober 2011 21:25

Lustigt sammanträffande.

I onsdags,när Teda,Issa&Sofie var hemma hos mig berättade Issa om en film som hette the parent trap och vi kollade lite på en video av den.

Och sen så idag (nu) så så ser jag på en film som heter Föräldrafällan,och huvudpersonerna(okej bara en eftersom Lindsey Lohan spelar ett tvillingpar) så liknade det de videon,och så sen sökte jag på föräldrafällan på google och då var det samma.

Ska se klart på den nu :)
Kram Andrea    Jag just nu :)

Av Andrea - 14 oktober 2011 19:15

  George-Grå

Cho-Grön

Maggie-Violett
Lisa-Röd
Övriga-Rosa
Berättarröst-Svart
Madielyn-Blå
Willie- Marinblå

[Läses] [Delar]

  Maggie:"Kul med utflykt på kyrkogården. Eftersom mammas grav inte ligger här är jag aldrig här. Fast jag trivs med Cho,hon misshandlar mig inte"   Hemma så lagar butlern mat,och både Cho&George är hemma. George har ledigt och Cho är ju trädgårdsmästare. - Jenny,det var väl en rubin på uppgift 6?

Jenny Couled:-Jaa,och på nian var det väl 96-34=62

-Aa!   -Du,måste gå! Men vi ses ju i skolan imorgon?

   -Ja! See you! Kram!

   -Kram.   -Cho,du borde duscha..

   - Meh!

    -Nämen allvarligt gumman. Det är väldigt ohygeniskt att kela med någon som inte     duschat på 4 dygn,och arbetat i trädgården!

    -Men Asså Gud! Vad är det med dig?  

    -Meg duschade alltid sa han tyst för sig själv.

    -Ja,Meg var ju perfekt som alltid tog hand om dina barn

    -Cho!

    -Nej vet du vad? Skulle du gilla om jag sa att mina gamla skolex aldrig jobbade         över.

   -Men Cho! Gumman..

   -Nej! Lägg ner med det där.   -Åh Rolan! Du är så himla gullig,och inte alls krävande.

 Butler Rolan: -Du är ju perfekt som du är Choälskling.  -Men Cho för helvete. Att jag säger att du ska duscha betyder väl inte att du ska hångla med vår exbutler idioten Rolan.
-Vad vet du om det? Rolan och jag var ett par i 5 år.. Jag var faktsikt otrogen mot honom med dig,och nu är jag otrogen mot dig med honom.

-Cho för F*N! Lägg ner.    Istället för att ge svar på tal går Cho ut till växthuset och jobbar.   Och lille Willie leker ensam i sitt rum   -Bravo gubben,bäst att du lär dig allt innan du fyller år,   "Trött jag är. Och pappa och Cho bråkade. Det är synd,jag gillar inte att de bråkar. Det är samma sak som pappa gjorde mot mamma. Otrogenhet kan leda till död,det är mamma ett bevis på! Tänk om pappa dör för Cho var otrogen!"  -Lilla BananÅke gick till prinsessan och bad om en puss..-Itta! Titta mamma!    -Åh! Vilken liten Maggie det var. Och nu är hon 12 år! Tiden glider iväg!  Maggie cyklar hem från scouterna.  -Pappa,pappa titta! Jag kan göra en piruett!  
  -Visa mig gumman!   -Vackert älskling! Gå nu och gör läxorna.




Av Andrea - 14 oktober 2011 18:15

Det här kommer fyllas på,såklart. So,let's start!


En prinsessas dagbok 9 - Prinsessan Mia(Meg Cabot)

En prinsessas dagbok 10 - Prinsessa för alltid(Meg Cabot)

Vampire Academy 6 - Yttersta offret(Richelle Mead)

House of Night 5 -Jagad(P.C & Kristin Cast)

Idolen(Meg Cabot)

Så blir du populär(Meg Cabot)

Jude Moody ; Ser in i framtiden (Megan Macdonald)

Mitt nya jag(Sophie Kinsella)

Allie Finkles regler för tjejer,Flytten(Meg Cabot)

Allie Finkles regler för tjejer,Den nya tjejen(Meg Cabot)

Allie Finkles regler för tjejer,Bästisar(Meg Cabot)

Allie Finkles regler för tjejer,Scenskräck(Meg Cabot)

Hungerspelstrilogin,Hungerspelen(Suzanne Collins)

En prinsessas dagbok 6,Prinsessa i Högform(Meg Cabot)

En prinsessas dagbok 7,Partyprinsessan(Meg Cabot)

Slumpens bok(Åsa Lind)

Narnia,Häxan&Lejonet(C.S Lewis)

Av Andrea - 14 oktober 2011 18:08

En shopaholic i New York (inbunden)

Titel:En shopaholic i New York

Orginaltitel:Shopaholic takes Manhattan

Serie: En shopaholic-böckerna

Författare:Sophie Kinsella

Del:2

Genre:Chic-lit

Sidor:344

Betyg:3/5(nya betygsättningen)

Handling:
*SPOILERVARNING*

Becky har det bra.

Hon har jobb på tv-kanalen Morning Coffee,är ihop med Luke.

OCH HON SKA FLYTTA TILL NEW YORK!

MED LUKE!
Luke tänker skapa en filial i The Big Apple för att imponera på hans mamma,Ellinor Sherman.

Men när han och Becky flyttar dit,går inte allt problemfritt.

Inte minst Beckys möte med hans mamma!


Av Andrea - 14 oktober 2011 17:47

Hej :) Linn gick precis(T&I gick förut) :)

Och vet ni,hon bad om en länkning på en blogg med 110.00 besökare om veckan,och hon länkade henne!
Så igår hade linn 287 besökare och idag 282!
Snacka om att Andi är avis:)

Särskilt nu som jag har så lite!
Nu ska jag iallafall skärpa mig med bloggandet.

T ex att Cornyn kommer snart.

Kram Andrea  Gammal Legacybild :) Ser ni vilka det är????

Av Andrea - 13 oktober 2011 21:38

Jag bloggar inte mycket för att ni inte kommenterar/läser mycket.

Ni kommenterar/läser inte mycket för jag bloggar lite.

Det är ett dilemma :) 
Därför får ni denna låt:

Kram Andrea♥


-Vet inte hur uppdateringen blir imorgon för först ska Issa hem till mig(teda antar vi med ifall det blir som jag och Issa vill). Sen ska linn komma och vi fixa med hennes blogg!Så vi får se!- 

Presentation


En foto,musik,tv-serie,fandom och bokbloggs-relaterad blogg av en tolvårig flicka som älskar THG och HP

 

Bloglovin

bloglovin Just nu har jag 19 följare :)

Sök i bloggen

Fråga mig

55 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards