andilove

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Andrea - 2 oktober 2011 21:35

Hello♥Kom just på att det är 16 dagar kvar tills bloggen fyller ett :)
Vad skojigt :P

Nu dagens låt: Kram Andrea♥

Av Andrea - 2 oktober 2011 18:19

Hmm,förra året var det nog Så länge vi båda andas.


Japp,Så länge vi båda andas av Stephenie Meyer


Ja,förra året gillade jag ju Twilight.

Men inte länge,för Bella är en sån klen nörd, och Edward måste alltid rädda henne.

Lite som om tjejer är sämre,tycker jag! Men jag vill fortfarande se de sista filmerna hehe.



Av Andrea - 2 oktober 2011 18:16

Boklista för 30 dagars böcker =)


Dag 1. Förra årets favoritbok
Dag 2. En bok du läst mer än tre gånger
Dag 3. Din favoritserie 
Dag 4. Den bästa boken ur favoritserien 
Dag 5. En bok som gör dig glad
Dag 6. En bok som gör dig sorgsen
Dag 7. En väldigt underskattad bok
Dag 8. En väldigt överskattad bok
Dag 9. En bok du inte trodde skulle vara bra, men som du bara älskade
Dag 10. Favoritklassiker 
Dag 11. En bok du avskydde 
Dag 12. En bok som du älskade en gång i tiden
Dag 13. Din favoritförfattare
Dag 14. Den bästa boken av din favoritförfattare
Dag 15. Favoritkille från en bok
Dag 16. Favorittjej från en bok 
Dag 17. Ett favoritcitat från en favoritbok 
Dag 18. En bok du blev besviken på 
Dag 19. En favoritbok som blivit film
Dag 20. Din favoritbok om kärlek
Dag 21. Din favoritbok när du var liten 
Dag 22. Din favorit bland de böcker du äger 
Dag 23. En bok du länge velat läsa (men fortfarande inte börjat på) 
Dag 24. En bok du önskar att många fler läste 
Dag 25. En person (ur en bok) du känner igen dig i
Dag 26. En bok som fick dig att ändra åsikt om någonting
Dag 27. Den mest överraskande vändningen, eller slutet, i en bok
Dag 28. Favorittitel 
Dag 29. En bok som alla avskydde, men som du gillade 
Dag 30. Din absoluta favoritbok

Av Andrea - 2 oktober 2011 16:21

Willie-Oliv
Lovisa-Vinröd
Isac-Ljusrosa

Juliette-Indianröd 
Lisa-Marinblå
Ella-Aqua Marine
Amelia- Orange
Putte- Brun
Gäster- Grå och neonrosa

Så här läser du LegacyNämen gud! Dog plötsligt Willie?Nejdå! Han drack bara spökelixiret!Sen så begav han sig hem.Willie:-Hörru grabben.

Putte:-Hmm,Juliette gillar inte dig så jag borde inte prata med dig.

-Men vafan! Det är mitt hem du bor i grabben!

-Yes,sir!

-Packa din väska.

-Måste jag flytta?
-NEJ! Gör det bara.Amelia:- Älskling packa din väska snabbt.

Isac:-Vharfchör(Varför)

-Jag har bokat en Kinaresa!

-Bchara vhi? (Bara vi?)

-Nej dummer..

-Ohckej! (Okej!)"Ja,'den där tjejen' bjuder oss i alla fall på resor. 'Den där killen' bara äter chips på vår soffa."

Juliette cyklar till kampsportsakademin.Juliette:-Heej :) 

Chiuna:- Hej vän! Ska jag lära dig kampsport?

-Tack så himla mycket.

-Ingen orsak,Li-ya! Här i Kina är vi trevliga mot alla. Eller i alla fall denna by.

-Tihi :) Vad heter du?

-Chiuna,min vän. Du då,söta flicka i shorts?

-Hihihihi. Jag heter Juliette,men kalla mig Julli tack!

"Jag har en pojkvän,men jämfört med Chiuna så är han inte ett dugg trevlig. Jag känner inte ens Chiuna och han är trevligare än typ alla! Han får mig att tveka på om Putte är den Rätte.. Jag menar,Chiuna sportar,är söt,är trevlig,har grönt bälte i karate,förmodligen populäraste killen i byn eftersom han är allt det där. Men Putte då? Han är lat,äter chips och Ben&Jerrys hela dagarna,sitter i vår soffa och spelar TV-spel.. Och han bjuder mig aldrig på dejt. Aldrig överraskningar. Amelia har berättat att Isac är jättetrevlig,rolig och allt mot henne!"


  Inte bara Juliette började träna,utan även Isac.  -Isac kolla! Mitt första bälte.


-Bravo lillsyrran :D   De tränade väldigt länge,och sen gick de tillsammans till den lugnaste platsen i byn,enligt Chiuna.   Juliette fiskade och Isac fortsatte träna.   Till sist så erövrade han ett till bälte.   Samtidigt så hade Lovisa börjat träna på kampsportsakademin. Men hon tränade inte kampsport.-Hehe Isac,jag tror min fisk är liite godare än din marshmallow..
-Hahah!
-Du Isac.
-Aa..
-Tror du att Putte är den rätta?
-Vad snackar du om?
-Nej men asså den rätta i killen i mitt liv!
-Jaha. Kanske!?
-För asså,han sitter bara på soffan. Och han duschar varannan vecka!
-Usch!
-Ja! Och så är det det där andra..
-Vadå?
-Men du och  Amelia,ni är ju liksom ett perfekt par. Ni går på dejter,middagar,promenader och allt.. Putte,våra dejter är oftast framför TV:n med en tinad pizzabit.
-Är han otrogen?
-VA?
-Vet inte.. Men du jag pratar med honom om det!
-Nej! 
-Alltså inte det om 'Den rätte' nörd.. Att han ska fixa dejter och så!
-Tack! Du är bäst.

  -Jag vet,kan du lära mig sången nu?

-Ooohonaha!La mista cora. Finita mislava. Laa A-yaaa!   -Hmm,nej jag vill inte klippa håret så kort.. Dum peruk!  - Det här är bättre...

Av Andrea - 2 oktober 2011 16:02

Hello♥ Kom hem för 25 minuter sen ungefär..

Är lite trött,vet inte varför. Fast det är väl ganska vanligt att bli trött på bilresor? Ja så är det i alla fall  för mig. Ska nog fixa dagens Legacydel :)

Förresten,längtar tills min mamma kommer hem. Hon åkte till Mallorca med jobbet i torsdags.. Och jag saknar henne(Och såklart,hon köpte ett lipbalsam med citronsmak från bodyshop,som den jag tappade bort! För den smaken finns inte i bodyshop på drottninggatan eller Åhlens City!)


Så,vi hörs antar jag :) Hihi.


Kram Andrea♥ 

Av Andrea - 2 oktober 2011 11:28

Helloo :) Sitter i sängen med iphone,te och en bok,såklart! Läste klart Jagad igår kväll. Totalt läste jag klart 4 böcker igår! Aja, ska läsa i Shadow Kissed nu ! Vi hörs när jag kommer hem.. Kram Andrea:)

Ovido - Quiz & Flashcards